داعش از سوریه به یمن انتقال داده میشود

Militant Islamist fighters parade on military vehicles along the streets of northern Raqqa provinceسخنگوی ارتش سوریه گفت: هواپیماهای ترکیه ای و قطری بعد از حملات هوایی روسیه در سوریه صدها نفر از عناصر تروریستی داعش را از این کشور خارج و به یمن منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرلشگر علی میهوب افزود: بر اساس گزارش های اطلاعاتی موجود، چهار فروند هواپیما ( دو فروند متعلق به خطوط هوایی ترکیه و یک فروند دیگر متعلق به خطوط هوایی قطر و یک فروند دیگر نیز متعلق به خطوط هوایی امارات) در تاریخ ۱۶ ام اکتبر سال ۲۰۱۵ بیش از ۵۰۰ ستیزه جوی داعش را از سوریه به یمن منتقل کردند. این عناصر تروریستی بعد از حمله هوایی روسیه به سوریه از این کشور خارج و به یمن منتقل شدند.

میهوب هشدار داد که عملیات انتقال تروریست های داعش از سوریه در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

این تروریست ها در میدان های نبرد در مارب، باب المندب و جیزان، نجران و عسیر تقسیم و مستقر شده اند.

سخنگوی رسمی ارتش سوریه در ادامه افزود در تاریخ ۱۶ ام اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی و بر اساس گزارش های اطلاعاتی، چهار فروند هواپیما از ترکیه پرواز و در فرودگاه بین المللی عدن به زمین نشسته است. دو فروند از این هواپیماها به خطوط حمل و نقل هوایی ترکیه، و دو هواپیمای دیگر به قطر و امارات متعلق بوده است. این هواپیماها بیش از ۵۰۰ سیتزه جوی داعش را که به علت حملات هوایی روسیه در سوریه از این کشور خارج شده بودند به یمن منتقل کرد. زمانی که وارد فرودگاه عدن شدند افسران سعودی حاضر در منطقه انان را به سه گروه تقسیم کردند. یکی از این گروه های تروریستی به تنگ باب المندب، دومی به ولایت مارب و سومین گروه نیز به مناطق سعودی جازان و عسیر منتقل شدند تا به دیگر نیروهای زمینی مزدور عربستان بپیوندند.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که عملیات انتقال عناصر داعش از سوریه به دیگر کشورها از جمله یمن در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

Author

About Author