خواسته‌های شورشیان طالب برای آغاز مذاکرات صلح برآورده خواهد شد

1990032مقامات پاکستانی در پیامی به شورشیان طالب اطمینان داده‌اند که خواسته‌های آنها برای پیوستن به روند مذاکرات صلح با دولت کابل برآورده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات اسلام‌آباد در پیامی به شورشیان طالب به آنها اظهار داشتند که برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان با حکومت این کشور وارد مذاکره شوند.

در این پیام مقامات پاکستان از طالبان خواسته اند که باید بدون پیش شرایط با دولت کابل وارد گفتگو شوند و خواسته‌های خود را در اختیار گروه هماهنگی چهارجانبه مذاکرات صلح قرار دهند.

در ادامه آمده است: گروه هماهنگی چهارجانبه مذاکرات صلح با ایجاد دستورالعملی برای برآورده شدن خواسته‌های شورشیان طالب تلاش خواهد کرد و به همین منظور  طالبان نیز اعضای کمیته مذاکراتی خود را اعلام کنند.

یک مقام ارشد دولتی پاکستان به اکسپرس نیوز گفت: مقامات اسلام‌آباد به خواسته گروه هماهنگی چهارجانبه برای آغاز روند مذاکرات صلح افغانستان، با طالبان افغان ارتباط برقرار کرده است.

منابع پاکستانی می‌گویند: گروه چهارجانبه را متقاعد خواهند کرد که در رابطه با برآورده شدن خواسته‌های طالبان بیانیه‌ای منتشر کنند و به این گروه اطمینان بدهند که گروه چهار جانبه مذاکرات صلح، تفاهمنامه بین دولت کابل و طالبان را تعیین خواهد کرد.

این منابع می‌افزاید: جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان پس از آغاز مذاکرات احتمالی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گروه هماهنگی چهارجانبه مذاکرات صلح افغانستان چندی پیش تاریخ مذاکرات بین دولت کابل و شورشیان طالب را تعیین کرده بود، اما این گروه آغاز مذاکرات را مشروط به خروج نیروهای خارجی از این کشور دانست.

Author

About Author