خبرهای ضد و نقیض از توزیع سلاح به گروه داعش در بادغیس

Helicopterگزارشهای ضد و نقضیی از ولایت بادغیس حاکی از آنست که یک هیلکوپتر ناشناس در ساحه تحت کنترل گروه تروریستی داعش فرود آمده و به تروریستان داعش سلاح توزیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نمایندگان شورای ولایتی بادغیس این خبر را تأیید کرده اند اما مقام‌های محلی این ولایت تنها گشت‌زنی یک هیلکوپتر در نواحی مرزی بادغیس را پذیرفته است.

نمایندگان شورای ولایتی بادغیس می‌گویند گزارش‌هایی از فرود یک هلیکوپتر در مناطق زیر ادارۀ طالبان یا افراد وابسته به داعش به آنان رسیده، ولی اسناد فرود این هلیکوپتر در یکی از این مناطق وجود دارد.

محمد ناصر نظری رئیس شورای ولایتی بادغیس می‌گوید این چرخبال در منطقۀ “چپ قول” ولسوالی بالامرغاب فرود آمده و اطلاعاتی که به آنان رسیده نشان می‌دهد مقداری مهمات برای افراد داعش که بیشترشان “چچنی‌،ازبکستانی، پاکستانی و عرب” هستند، آورده است.

او گفت که باشندگان منطقه فرودآمدن این هیلکوپتر را دیده‌اند.

رئیس شورای ولایتی بادغیس افزود که این موضوع را به مقام‌های محلی این ولایت گفته‌اند و قرار شد به مرکز نیز گزارش شود.

در همین حال عبدالرؤوف تاج فرمانده پولیس بادغیس می‌گوید گزارش فرود این هلیکوپتر را مردم به آنان داده‌اند، ولی فرمانده پولیس بالامرغاب و نهادهای استخباراتی تا حال چنین گزارشی را نداشته‌اند.

اما شراف‌الدین مجیدی سخن‌گوی والی بادغیس به نقل از ارگان‌های کشفی می‌گوید هلیکوپتری در مربوطات ولسوالی بالامرغاب دیده شده، اما فرودآمدن آن را رد کرد.

فرمانده پولیس و سخن‌گوی والی بادغیس حضور گروه داعش را نیز در این ولایت رد کرده می‌گویند تا حال گزارشی از حضور این گروه در بادغیس وجود ندارد.

چپ قول در شرق ولسوالی بالامرغاب و در مرز با ولسوالی قورماچ فاریاب موقیعت دارد که به‌گفتۀ رییس شواری ولایتی بادغیس، از چند سال گذشته، این منطقه زیر ادارۀ طالبان قرار دارد.

Author

About Author