حمله چند مهاجم مسلح به یک مهمانخانه خارجی در کابل

شماری از مهاجمان مسلح به مهمانخانه خارجی در شهر کابل حمله کرده و  پس از ورود به داخل ساختمان اقدام به تیراندازی کردند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله حوالی ۹:۰۰ به وقت کابل صورت گرفت و درگیری میان مهاجمان مسلح با نیروهای امنیتی افغانستان به شدت جریان دارد.

مهمانخانه شهروندان خارجی در منطقه کلوله پشته شهر کابل موسوم به “پارک پالس” هدف حمله مهاجمان قرار گرفت.

مل پاسوال محمد همایون عینی، رییس پولیس ١١٩ وزارت امور داخله افغانستان اعلام کرد این حمله را تایید کرده اما در باره آن جزئیات ارایه نکرده است.

گفته می شود مهاجمان که داخل مهمانخانه شده اند با سلاح سبک و سنگین مجهز هستند و از داخل ساختمان به روی نیروهای امنیتی افغانستان شلیک می کنند.

براساس گزارشهای منابع امنیتی چندین نفر به شمول چند خارجی در این مهمانخانه گیر مانده و صدای تیراندازی از داخل مهمانخانه شنیده می‌شود.

تاکنون شمار دقیق مهاجمان از سوی نیروهای امنیتی اعلام نشده اما گفته می شود که شمار آنان سه تا چهار نفر هستند.

این در منطقه ای  صورت گرفته است که در نزدیکى آن یک مجتمع بزرگ سازمان ملل و تعدادى مهمانخانه و دفاتر خارجى موقعیت داشته وساختمان وزارت امور داخله در فاصله کمتر از یک کیلومتری این مهمانخانه قرار دارد .

با این حال یک مقام امنیتی که نخواسته اسمش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفته است: “قرار بود در این مهمانخانه امشب کنسرتی برگزار شود. مهمان‌های خارجی که بیشترشان شهروندان ترکیه و هند بودند، نیز به این کنسرت دعوت شده بودند.”

این مقام نخواسته اسمش فاش شود، گفته است: “حمله پیش از آغاز کنسرت روی داد. ما فکر می‌کنیم سه تا پنج فرد مسلح توانسته اند وارد مهمانخانه شوند اما آنها نخست با مقاومت محافظین مهمانخانه روبرو شدند.”

یک کارمند مهمانخانه پارک پالس که خود را در یکی از اتاق‌های آن مخفی کرده، نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که او صدای جیغ مهمان‌ها در دهلیزهای مهمانخانه را در حالی‌که تیراندازی جریان داشته، شنیده است.

او گفته است: “محفلی با موسیقی زنده افغانی در طبقه بالا با حضور مهمان‌های مهم جریان داشت که صدای تیراندازی شروع شد.”

این کارمند که نخواسته اسمش فاش شود، بعدا توانسته از مهمانخانه فرار کند و گفته که او دست کم پنج جسد خون آلود را در نزدیکی در ورودی مهمانخانه دیده است.

Author

About Author