جنرال مراد: طالبان برای ادامه جنایاتشان به شمال آمده اند

معاون اول ستاد مشترک ارتش می‌گوید که طالبان مرتکب جنایات جنگی و نابخشودنی در نبردهای کندز و بدخشان شده‌اند از این رو باید

معاون اول ستاد مشترک ارتش می‌گوید که طالبان مرتکب جنایات جنگی و نابخشودنی در نبردهای کندز و بدخشان شده‌اند از این رو باید رهبران این گروه زیر فشار سیاسی قرار داده شده و به دادگاه کشانده شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال مرادعلی مراد معاون اول ستاد مشترک ارتش با اظهار این که طالبان و همکاران دهشت افگن خارجی شان در جنوب کشور شکست خورده است میگوید: هم اکنون این گروه برای ادامه جنایاتشان به شمال آمده‌اند تا این بار بخش‌های شمال و شمال شرق کشور را با تهدید امنیتی روبرو سازد.

وی می‌گوید که نیروهای امنیتی افغان با عزم نیرومند در تلاش نابود ساختن این هراس افگنان هستند و به همین خاطر عملیات را زیر نام شاهین ۲۲ راه اندازی کرده که تاکنون نزدیک به ۱۵۰ نفر از هراس افگنان کشته شدند.

این مقام ارتش با اشاره به دستاوردهای عملیات موسوم به شاهین ۲۲ میگوید ۱۰۰ تن از هراس افگنان در کندز و ۵۰ تن از آنان در بدخشان کشته شده اند.

جنرال مراد علی مراد گفت: “مردم ملکی ما آسیب ندیده است، نی مالی و نه جانی، نیروهای امنیتی شما بیش از چهار نفر در بدخشان و بیش از سه نفر در ولایت کندز دیگر تلفات نداشته است”.

نیروهای ارتش هم اکنون در ولایت‌های فاریاب، سرپل، بدخشان، بغلان و کندز مشغول نبرد با هراس‌افگنان داخلی و خارجی هستند، هراس‌افگنانی که از سوی کشورهای خارجی پشتیبانی می‌شوند و به جنایات جنگی دست زده‌اند.

Author

About Author