جلوگیری از گروگان گیری دسته جمعی در فاریاب

12650502_1023548707706249_1921613233_n

در نتیجه یک عملیات حمایوی، پولیس ولایت فاریاب از گروگان گیری نزدیک به ۱۰۰ مسافر جلوگیری کرده؛ اما شش تن توسط شورشیان طالب گرفتار شد.

به اساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی فرماندهی پولیس فاریاب که یک کاپی آن امروز (۱۸دلو) در اختیار خبرگزاری خاورمیانه قرار گرفته است، این رویداد شام دیروز در منطقه جنگل ولسوالی قرمقول رخداد.

در خبرنامه آمده است که شورشیان طالب دو موتر مسافربری نوع ۴۰۴ را در منطقه جنگل در مسیر شاهراه میمنه ـ اندخوی توقف داده و قصد ربودن شهروندان را داشت.

خبرنامه می افزاید که پولیس فاریاب بعد از درگیری کوتاه ۸۰ تن از مسافران را از چنگ طالبان نجات دادند؛ اما ۶ تن از این مسافران توسط طالبان گرفتار شده و به مکان نامعلومی انتقال داده شدند.

در این خبرنامه از نقل سمونوال سیدآقا اندرابی فرمانده پولیس فاریاب آمده است که چهار تن از مسافران نیز حوالی نیمه های شب از نزد شورشیان طالب آزاد شده و ۲ تن دیگر که کسبه کار هستند، هنوز هم در قید به سر می برند.

به گفته انداربی، تلاش ها برای رهایی این دو تن نیز جریان دارد.

گروگان گیری مسافران موضوع تازه ای نیست و پیش از این نیز شمار زیادی از مسافران در مسیر زابل ـ قندهار از سوی شورشیان ربوده شده و بعد از نزدیک به یک سال، سر هفت تن از آنها بریده شده و مابقی نیز رها شدند

Author

About Author