نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

توزیع زمین برای صنعتکاران واقعی

آیساصنعتکاران و سرمایه گذاران افغانستان از ابتدای فعالیت با مشکلات عمده از جمله نبود زمین دولتی برای تولید شکایت دارند؛ اما به زودی کمیته ای ایجاد می شود تا بری صنعتکاران واقعی زمین توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمیسیون عالی سرمایه گذاری شام دیروز (۳۰قوس) طرح ایجاد کمیته با صلاحیت برای استرداد زمین و توزیع آن برای صنعتکاران واقعی را تایید کرد.

 اداره حمایت از سرمایه گذاری (آیسا) می گوید که این طرح به شورای وزیران پیشنهاد شده و مورد تائید قرار گرفته بود که کمیسیون عالی سرمایه گذاری نیز با آن موافقت کرد.

هرچند این اداره از زمان دقیق تشکیل این کمیته معلومات ارائه نکرده است؛ اما شماری از سرمایه گذاران و صنعت کاران از این طرح استقبال کرده اند.

سید علی موسوی نژاد، رئیس شرکت تولید مواد غذایی مزه دار در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت :«به دلیل نبود زمین دولتی و مناسب، تا حال موفق نشده ایم تا تولیدات خود را به شکل انبوه انجام دهیم.»

وی با بیان اینکه تولیدات آنها در کشور بی نظیر است، افزود که طرح تازه تائید شده می تواند کمک بزرگی برای رشد محصولات داخلی باشد و امید است به زودی عملی شود.

کمیسیون عالی سرمایه گذاری متشکل از وزرای تجارت، زراعت و شهرسازی، رییس آیسا، رییس بانک مرکزی، معین مالی وزارت مالیه، رییس اداره مستقل اراضی، رییس همکاری های اقتصادی وزارت خارجه، معین تجارتی شرکت برشنا، مدیر هیأت عامل اتاق تجارت و صنایع و رییس اتحادیه سرتاسری صنایع افغانستان است.

گفتنی است که در جلسه دیروز این کمیسیون، طرح واگذاری زمین برای ۲۴ شرکت در پارکهای صنعتی دشت پیرکه ولایت غزنی و شوراندام ولایت قندهار، ۷ شرکت در پارک صنعتی گوریمار ولایت بلخ و یک شرکت در پارک صنعتی ولایت هرات نیز منظور شد.

از سویی هم، اعطای عضویت ناظر کمیسیون به رئیس اتحادیه ملی پیشه وران افغانستان و یک نماینده از نهاد زنان تجارت پیشه از سوی کمیسیون رد شد.

Author

خروج از نسخه موبایل