تمویل و تجهیز داعش از داخل حکومت

indexمعاون اول مجلس نماینده گان از حضور و قدرت گرفتن داعش در شرق کشور ابراز نگرانی کرده و می گوید که داعش از داخل حکومت و شورای امنیت ملی تمویل و تجهیز می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ظاهر قدیر که بعد از سه ماه از ننگرهار به مجلس بازگشته بود، در ابتدای نشست عمومی امروز (دوشنبه ۲عقرب) مجلس نماینده گان، گزارش کاری اش را ارائه کرد.

ظاهر قدیر در این گزارش گفت که کارخانه تولید داعش در ولسوالی شینوار ننگرهار است و از سوی شماری از افراد در حکومت، شورای امنیت و خارج کشور تمویل و تجهیز می شوند.

به باور وی، اگر کارخانه داعش از بین برود، تولید از بین رفته و دیگر شاهد قدرت گرفتن داعش در کشور نخواهیم بود؛ اما این کار بنا به حمایت شماری از افراد در حکومت، صورت نمی گیرد.

به گفته قدیر، در حال حاضر داعشیان با سلاح های پیشرفته و امکانات مجهز نظامی، تجهیز هستند که از سوی ارگان های امنیتی و شورای امنیت این کار صورت گرفته است.

معاون اول مجلس نماینده گان اظهار داشت که نیروهای پولیس ملی و محلی در کشور تجهیزات لازم ندارند؛ اما مخالفان مسلح به ویژه داعش از امکانات بالا و تجهیزات عصری بهره می برند و سوال این است که این سلاح و تجهیزات از کجا و توسط چه کسی به صورت آزاد و راحت در اختیار داعش گذاشته شده است.

به ادعای قدیر، داعش تنها تانک و هواپیمای نظامی ندارد و رنجر و موترهای مدرن در اختیار دارد.

وی معتقد است که مسوولان خط مقدم داعش در کابل زنده گی می کنند و در نشست های امنیتی کشور حضور دارند.

قدیر با اشاره به نقش مشاورین افزود :«در همه جا مشاورین تنها مشوره می دهند؛ اما حالا یک مشاور تمام امور کشور را تحت کنترول قرار داده است و از صلاحیت های امنیتی بالایی استفاده می کند.»

از سویی هم، نماینده مردم ننگرهار به حضور شماری از افراد به نام مهاجر در ولسوالی شینوار اشاره کرده و گفت که در بین این افراد که از پاکستان آمده اند، ازبک، چچن، عرب، باجواری، مزاری، کندزی و بدخشانی حضور دارد که به صورت آزادنه رفت و آمد کرده و با استفاده از منازل مردم، در کارهای تخریبی و داعشی نقش دارند.

به گفته وی، تمام امکانات نیز در اختیار این افراد که شمارشان به ۲۰ هزار تن می رسد، است که اسناد و شواهد نشان می دهد این امکانات از سوی حکومت در اختیار آنها قرار گرفته است.

در عین حال، عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده گان نیز با ابراز نگرانی از اوضاع شرق کشور و قدرت گیری داعش، اظهار داشت که نماینده گان در قبال مسایل امنیتی کشور به هیچ وجه نتوانستند مسوولیت خود در برابر مردم را ادا کنند.

وی تصریح کرد که در زمان حضور مقام های امنیتی، یا نصاب مجلس تکمیل نیست و یا اینکه نماینده گان بعد از مطرح کردن سوالشان، مجلس را ترک کرده و به دنبال راه حل اساسی برای مشکل امنیتی کشور و موکلیشان نیستند.

ابراهیمی افزود :«با حضور نماینده گان می توانیم دستگیر مردم باشیم؛ اما عدم حضور نماینده گان و بی تفاوتی شان در قبال مردم، تصویر جالب از مردم نبوده و ادای مسوولیت نیست.»

این در حالی است که در دوره جدید مجلس نماینده گان، عدم تکمیل نصاب در اکثر نشست های مجلس وجود داشته و نماینده گان بدون حضور در مجلس، معاش و امتیازات مفت شان که حق مردم است را تصاحب می کنند.

Author

About Author