تلاش سازمان شانگهای برای مبارزه جدی تر با تروریسم

1013480471وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، اعضای سازمان همکاری شانگهای باید تدابیر بیشتر امنیتی را برای مقابله با تروریسم بین المللی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگئی شویگو گفته است که اعضای سازمان همکاری شانگهای باید برای مبارزه با چالش ‌ها و تهدیدهای ناشی از تروریسم بین المللی، تدابیر بیشتری اتخاذ کنند.

رسانه های روسیه در این رابطه آورده اند که نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، شام دیروز در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

در این نشست، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که اکنون شرایط سختی است و چالشها و تهدیدهای جدی در آسیای مرکزی و شرق آسیا، سوریه و افغانستان متوجه کشورهای عضو شانگهای است و بر همین اساس لازم است که با درک متقابل و با اقدامات عملی به مبارزه با تروریسم بین المللی پرداخته شود.

سازمان همکاری شانگهای، ۲۵ جوزا ۱۳۸۰ هجری خورشیدی (۱۵ جون ۲۰۰۱) با عضویت چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد.

جمهوری اسلامی افغانستان، ایران، هند، مغولستان و پاکستان در این سازمان عضو ناظر هستند.

اعضای سازمان همکاری شانگهای با داشتن مساحتی معادل ۳۰ میلیون و ۱۸۹ هزار کیلومتر مربع، سه پنجم از مساحت آسیا و با جمعیتی حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر، نزدیک به یک چهارم جمعیت کره زمین را در اختیار دارند.

Author

About Author