تغییرات اقلیم جهانی و تغییر روابط با پاکستان

12313999_975213339219197_6059596895672682414_nبعد از آنکه روابط کابل با اسلام آباد به تیره گی گرایید، تلاش های پاکستان برای از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان بی نتیجه ماند و مقام های حکومت وحدت ملی، دعوت همتایان پاکستانی خود را نپذیرفتند.

اما حالا گفته می شود که زمینه برای دیدار مقام های عالی رتبه دو کشور در پاریس فراهم شده و نشست کشورهای جهان برای تغییر اقلیم بهانه ای شده برای دیدار رئیس جمهور غنی و نوازشریف.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت در نشست شورای وزیران بیان داشت که رئیس جمهور غنی و نوازشریف، امروز (دوشنبه ۹عقرب) در پاریس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گفته وی، زمینه سازی برای این دیدار نیز از سوی سران و رهبران سیاسی پشتونخواه در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی صورت گرفته که به خواست صدراعظم پاکستان صورت گرفته بود.

شماری از رهبران پشتون خواه که در راس آنها محمود خان اچکزی قرار داشت، در روزهای گذشته دیدارهایی با مقام های عالی رتبه حکومت وحدت ملی داشتند که بحث صلح در افغانستان در این دیدارها برجسته بود.

از سوی دیگر، داکتر عبدالله در مورد نشست جهانی تغییرات اقلیم اظهار داشت که افغانستان می تواند از انرژی های بازیافت شده به خوبی استفاده کند.

کنفرانس تغییرات آب و هوا در پاریس موسوم به (COP21) امروز با حضور سران ۱۵۰ کشور جهان تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس تلاش می شود تا توافقی برای محدود کردن میزان افزایش جهانی دمای کره زمین به ۲ درجه تا سال ۲۱۰۰ میلادی، حاصل شود.

Author

About Author