ترکیه و گروه های مسلح تروریستی به نقض آتش بس در سوریه ادامه می دهند

افشای همکاری ترکیه با گروه تروریستی داعش

روزنامه ی «نیزاویسیمایا گازیتا» در مقاله ای به بررسی کارشکنی های ترکیه و بنیادگرایان وهابی در آتش بس موقت در سوریه و نقض آن توسط گروه های مسلح پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس گزارش این روزنامه ی روسی، گروه تروریستی جیش الإسلام در بیانیه ای با ادعای آن که ارتش سوریه در حال آماده سازی نیروهای خود برای پیشروی در مناطق تحت کنترل معارضه پس از پایان مهلت آتش بس است، قبول توافقنامه ی بین المللی برای برقراری آتش بس را تسلیم شدن در برابر شرایط موجود به شمار آورده و به زعم خود بر ادامه ی دفاع از مردم سوریه تأکید کرده است.

جیش الإسلام از آغاز درگیری های خونین سوریه با حمایت عربستان سعودی، قطر و ترکیه به بمباران مناطق مختلف دمشق می پردازد که روزانه با زخمی و یا کشته شدن چندین غیر نظامی همراه است.

از سویی دیگر کمیته های مردمی کرد، نیروهای معارضه از جمله غرفه ی عملیات مشترک حلب به رهبری جبهه النصره و احرار الشام را به نقض آتش بس و از سرگیری آتش باران منطقه ی شیخ المقصود و سائر مناطق دارای اکثریت کردنشین در حلب متهم نمودند.

همچنین گروه های مسلح با حمایت ترکیه، حمله ی جدیدی را علیه شهر تل أبیض در نزدیکی مرزهای ترکیه با استان الرقه آغاز کرده اند. علیرغم موفقیت کمیته های مردمی کرد در مقابله با حمله ی نیروهای تروریستی، دو جبهه ی شمالی و جنوبی تل أبیض شاهد رویارویی با تروریست ها بوده است.

ناظران سیاسی ترکیه را به دخالت در نقض آتش بس در شمال سوریه و دامن زدن به درگیری های بیشتر در این کشور متهم می نمایند. شایان ذکر است احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تحریک آمیز بر عدم رسمیت داشتن آتش بس از سوی دولت خود تأکید کرده بود.

Author

About Author