تحکیم روابط با ایران در حلقه اول اولویت سیاست خارجی افغانستان

12928163_952500701534196_3146947762956873517_nوزیر خارجه کشور بر تحکیم روابط با ایران تاکید کرده و این رویکرد را در حلقه اول اولویت های سیاست خارجی افغانستان قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه وزارت امور خارجه، صلاح الدین ربانی شام دیروز با مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این دیدار، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد روابط دوستانه میان دو کشور صحبت نموده و اظهار داشت که در ایران؛ تعهد و اراده قوی برای تعمیق و گسترش روابط و همکاری های دو جانبه وجود دارد.

وی در ادامه، روی نیاز به گسترش همکاری میان کشورهای همسایه و منطقه برای استفاده از فرصت ها و مبارزه با چالش های مشترک منجمله تروریزم تأکید نموده، امنیت و ثبات را برای افزایش تعاملات اقتصادی میان کشورهای منطقه ضروری خواند.

از سویی هم، وزیر امور خارجه کشور از همکاری های ارزنده و چشمگیر ایران به ویژه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابراز سپاس نموده، افزود که تحکیم هرچه بیشتر روابط دوستانه و گسترش همکاری های دوجانبه با ایران، در حلقه اول اولویت های سیاست خارجی افغانستان قرار دارد.

ایران، هم مرز غربی افغانستان است که بیش از ۹۳۰ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.

Author

About Author