تاکید عبدالله و کری بر گسترش روابط میان دو کشور

12973367_1746896742188475_1709297743762784686_oوزیرامورخارجه امریکا٬ روز گذشته برای مذاکره و صحبت با رهبران حکومت وحد ملی و گشایش کمیسیون دوجانبه وارد کابل گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرنامه قصر سپیدار٬ دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان با آقای جان کری وزیرامورخارجه ایالات متحده امریکا و هیئت همراه ایشان در دفترکارش در قصر سپیدار دیدار و گفتگو نمود.

عبدالله از تدویر نشست کمیسیون مشترک میان دو کشور٬ همکاری‌های متقابل٬‌ تعهد ایالات متحده در عرصه سیاسی٬‌ امنیتی٬‌ اقتصادی٬‌ کمک به خانم‌ها٬‌ تامین ثبات٬ کمک به قوای مسلح٬ حمایت از روند صلح و قربانی‌های این کشور تشکر نمود و به استحکام و گسترش روابط دوستانه میان دو کشور به عنوان متحدان استراتیژیک تاکید کرد.

رئیس اجرائیه همچنان از تعهدات حکومت وحدت ملی در مبارزه با دهشت افگنی٬ حکومت‌داری خوب٬‌ اصلاحات گسترده٬‌ به خصوص اصلاحات در نظام انتخابات کشور و کار مشترک برای بهبود زندگی مردم اطمینان داد و ابراز امیدواری نمود که همکاری‌های دو کشور در عرصه تقویت قوای مسلح افغانستان و مبارزه با دهشت افگنی ادامه یابد.

وزیر امورخارجه آمریکا نیز در این نشست تاکید کرد که رئیس اجرائیه و رئیس جمهور موفقانه کشور خویش را در یک مرحله حساس و توام با چالش‌ها با در اولویت قرار دادن منافع ملی به درستی مدیریت کرده اند.

کری در ادامه صحبت‌های خویش علاوه کرد: مبارزه با فساد و اصلاحات انتخاباتی که یکی از اولویت های دکتورعبدالله عبدالله است٬‌ مورد حمایت ماست و برای آینده افغانستان امیدوارکننده است.

Author

About Author