تاکید بر ادامه کمک های کراوسیا به افغانستان

13275924_1186175534781698_1818427173_nرئیس جمهور کرواسیا در دیدار با رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، بر ادامه کمک های کشورش در بخش های مختلف افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه ریاست اجرائیه، داکتر عبدالله عبدالله امروز (اول جوزا) میزبان خانم کولیندا گرابار کیتاروویچ بود.

در این دیدار داکتر عبدالله حضور قوت های بین المللی در افغانستان را علاوه بر مبارزه مشترک با تروریزم، تقویت روانی افغانستان  دانست.

رییس اجرائیه با تاکید بر اراده جدی حکومت برای مبارزه با تروریزم گفت که ظرفیت سازی و توانمندی نیروهای امنیتی امیدوار کننده است و این نیروها تا حالا با تمام توان خود شورشیان طالب را سرکوب کرده‌اند.

اما داکتر عبدالله حضور نیروهای خارجی را مفید دانسته و اظهار داشت که این حضور برعلاوه مبارزه مشترک با تروریزم از نظر روانی نیز افغانستان را کمک می کند.

وی گفت با توجه به اینکه بعد از حملات نیروهای پاکستان بر شورشیان، برخی از آنها به داعش پیوسته اند؛ نیروهای امنیتی افغانستان با آنان برخورد قاطع کرده ‌اند؛ اما با آن مبارزه بر علیه تروریزم و افراطیت باید به صورت مشترک و هماهنگ صورت گیرد.

در عین حال، بانو کیتاروویچ، رییس جمهور کرواسیا، موفقیت نیروهای امنیتی افغانستان برای سرکوب شورشیان را ستوده و گفت که این نیروها توان مقابله با تروریستان را دارند.

وی اظهار داشت که به حضور و کمک‌ ها تا رسیدن به ثبات و استقرار در افغانستان ادامه خواهند داد و برعلاوه آن، جامعه جهانی باید درباره حضور نیروهای بین المللی در افغانستان بدون قید زمانی براساس نیاز و وضعیت امنیتی این کشور تصمیم بگیرد.

در این دیدار همچنان درباره آوردن اصلاحات، به ویژه اصلاحات انتخاباتی، مبارزه با فساد اداری، برنامه‌ های توانمند سازی زنان و پروسه صلح بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

Author

About Author