بیمه سلامت برای بیش از ۲۷۰ هزار شهروند افغانستان در ایران

mohjerinمدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران از بهره مندی ۲۷۸ هزار و ۵۶۶ شهروند افغانستان از طرح بیمه سلامت در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد محمدی فر، امروز با تشریح گزارشی از عملکرد سال ۹۴ اداره اتباع و مهاجرین خارجی، گفت که ۲ هزار و ۵۹۰ بیمار خاص شهروند افغانستان هم از خدمات این بیمه بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت که در سال گذشته، بیش از ۱۳۶میلیون افغانی (۶۸ میلیارد و ۴۶۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۳۴۴ ریال) از سازمان ملل برای خدمت به مهاجرین افغانستان مطالبه شده است.

وی به تحصیل فرزندان شهروندان خارجی مقیم ایران نیز اشاره کرده و اظهار داشت که در سال گذشته شرایط مناسب برای تحصیل دانش آموزان مهاجر افغانستان در مکاتب فراهم شد به طوری که در سال گذشته ۳۸۶ هزار و ۲۶۹ تن در مکاتب ایران تحصیل کردند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران از ساخت سه مکتب در ولایت های فارس، قزوین و سمنان برای دانش آموزان پناهنده مقیم در سال گذشته خبر داده و گفت: علاوه بر این برنامه ریزی های لازم برای ادامه تحصیل در مقطع تکمیلی دانشجویان مهاجر در دانشگاه های کشور نیز انجام شد.

محمدی فر اظهار کرد که در سال ۹۴ به ۳۱۷ فقره پرونده تابعیت اتباع خارجی (عادی) رسیدگی و این پرونده ها به وزارت خارجه ارجاع شده است.

محمدی فر با اشاره به طرح آمایش ۱۰ نیز افزود: این طرح برای ۸۷۰ مهاجر افغانستان در سال ۹۴ اجرا و عملیاتی شد.

هرچند رفت و آمد مهاجران افغانستان طی ۱۰ سال گذشته از طریق مرزهای خراسان و سیستان به علت انسداد مرزها در سال های اخیر کمتر شده است؛ اما آنها کماکان از طریق پاکستان و مرز بلوچستان به صورت قاچاق وارد ایران می شوند.

Author

About Author