بهترین دروازه بان افغانستان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

12659792_1114949118571007_127372605_n

منصور فقیریار، که از او به عنوان بهترین دروازه بان فوتبال افغانستان یاد می شود، به دلیل تداوم مصدومیت، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منصور فقیریار، دروازه بان و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان بود که با نمایش های خیره کننده اش اولین قهرمانی جنوب آسیا را در سال ۲۰۱۳ برای کشور به ارمغان آورد.

وی بعد از قهرمانی جنوب آسیا و اواسط سال ۲۰۱۴ از ناحیه پا دچار مصدومیت جدی شد و بعد از آن نتوانست برای تیم ملی فوتبال افغانستان و باشگاه آلمانی الندنبرگ، تیمی در بوندسلیگای چهار به میدان برود.

منصور آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۲۱ جوزای سال روان در اولین دیدار افغانستان در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در مقابل سوریه در مشهد تجربه کرد که بعد از نیم ساعت، به دلیل مصدومیت، بازی را ترک کرد.

آن دیدار را افغانستان با نتیجه پر گول ۶ بر ۰ مسابقه را به سوریه واگذار کرد.

بعد از آن دیدار، فقیریار بارها تحت معاینه قرار گرفت؛ اما تلاش برای حل مشکل مصدومیت وی، نتیجه لازم را نداشته و بالاخره بهترین دروازه بان فوتبال افغانستان تصمیم به خداحافظی از فوتبال حرفه ای را گرفت.

این در حالی است که یکی از نزدیکان منصورفقیریار به خاورمیانه گفته است که نتایج داکتران شانس کمی به بازی منصور می داد و به همین دلیل وی تصمیم به خداحافظی گرفته است.

به گفته وی، در این مدت که منصور هیچ تمرینی نداشت، اضافه وزن نیز پیدا کرده بود.

از سویی هم قابل یادآوری است که چندی پیش فقیریار در گفتگو با رسانه های آلمانی نیز از خداحافظی اش از دنیای فوتبال خبر داده و گفته بود که تمرکزش را بعد از این بالای کمک به کودکان پناهجو از طریق دانشگاه برمن در آلمان می گذارد و تصمیم دارد تا به فوتبال کودکان در افغانستان نیز کمک کند.

منصور به تازه گی بنیاد «منصور فقیریار» نیز در آلمان تاسیس کرده است.

گفتنی است که تا حال هیچ کدام از مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان، خداحافظی منصور را تائید و یا رد نکرده است.

Author

About Author