بحران مهاجرت یک چالش جدی برای اتحادیه اروپا

7f7f66b9-88a3-45ee-b1e7-b0913eac04adفرستاده روسیه در اتحادیه اروپا بحران مهاجرت را به یک چالش جدی برای همگرایی این اتحادیه قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولادیمیر چیزوف فرستاده روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با ریانوستی تصریح گفت: بحران مهاجرت به اتحادیه اروپا به یک چالش جدی برای همگرایی این اتحادیه تبدیل شده است.

وی افزود: این بحران یک آزمون جدی برای همگرایی اروپا به شمار می رود. بحران مهاجرت پس از بحران منطقه یورو به وجود آمده که اتحادیه اروپا همچنان در حال مقابله با آن است.

اتحادیه اروپا با بدترین بحران آوارگان پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است. بر اساس آمارهای آژانس مرزی اروپا “فرانتکس”، بیش از ۱.۸۳ میلیون مهاجر در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد مرزهای اروپا شده اند.

اواسط جنوری دونالد تاسک رئیس شورای اروپا هشدار داد که اتحادیه اروپا تنها ۲ ماه فرصت دارد تا بحران مهاجرت را در کنترل خود قرار دهد و در غیر این صورت با فروپاشی منطقه شینگن روبرو خواهیم شد.

این بحران موجب ایجاد تنش در روابط بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده است و پایبندی این کشورها به توافقنامه شینگن را به شدت زیر سئوال برده است. حدود نیمی از این آوارگان و پناهجویان را اتباع سوری تشکیل می دهند که از جنگ داخلی این کشور به اروپا پناه آورده اند.

Author

About Author