نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

غنی: با افراد مسلح غیر‎مسئول برخورد جدی و قانونی خواهد شد

محمد اشرف غنی، رئیس‎جمهور گفته است که با افراد مسلح غیرمسئول در کشور برخورد جدی و قانونی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  براساس گزارشها شماری از افراد مسلح غیر‎مسئول، جوانان کم سن «زیر ۱۸ سال» را باخود دارند.

آقای غنی در دیدار با هیات بررسی موجودیت جوانان کم سن (زیر ۱۸ سال) در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفته است که حضور بچه کم سن با افراد مسلح غیر مسئول یک موضوع بسیار حساس است و باید به صورت دقیق بررسی گردد.

وی با تاکید گفت که هیات بررسی باید یافته‎های خویش را به طور واضح و جامع ترتیب و یکجا با پیشنهادات از طریق کنفرانس مطبوعاتی با رسانه‎ها و مردم شریک سازند.

رئیس‎جمهور کشور خاطرنشان کرد که با افراد مسلح غیر‎مسئول برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود که ارگان‎های امنیتی و دفاعی کشور به منظور شنیدن شکایات و نظریات مردم در این خصوص، در هر مرکز و اداره امنیتی و دفاعی یک شماره خاص تلفنی را ایجاد کنند، تا مردم بتوانند به سهولت تماس بگیرند و شکایات و نظریات شان را شریک سازند.

همچنین «محمد‎یونس» هوتک مشاور ریاست‎جمهوری و رئیس هیات بررسی موجودیت جوانان کم سن در صفوف نیروهای امنیتی کشورگفت: به منظور بررسی موجودیت جوانان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور  به ۳۴ ولایت کشور سفر کرده اند.

آقای هوتک گفت: در جریان بررسی‎ها در تمام ولایات در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، فردی را پیدا نکردند که سن قانونی خود را تکمیل نکرده باشد.

وی افزود: شماری از افراد مسلح غیر‎مسئول، جوانان کم سن را باخود دارند، که آنان منسوبین نیروهای امنیتی ودفاعی کشور نیستند.

او خاطرنشان کرد که هیات موظف، مرکز تعلیمی پولیس و حوزه‎های امنیتی شهر کابل را نیز بخاطر موجودیت جوانان کم سن مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

Author

خروج از نسخه موبایل