بان کی مون: بحران یمن باید از طریق گفتگو حل شود

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به این که مسأله یمن راه حل نظامی ندارد،‌ تاکید کرد: فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم گفت‌وگو و از

بان کی مون یدعو لوقف جمیع اعمال العنف فی سوریادبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به این که مسأله یمن راه حل نظامی ندارد،‌ تاکید کرد: فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم گفت‌وگو و از طریق مسالمت آمیز است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه فرانس ۲۴ گفت: من نشست بین احزاب یمنی را یک هفته پیش در پانزدهم جون در ژنو افتتاح کردم. متاسفانه به خاطر ورود دیرهنگام نمایندگان حوثی نتوانستم نشست مشترکی با آنها داشته باشم.

وی ادامه داد: اقدامات فرستاده ویژه من برای تسریع روند نتیجه ای نداشت. پیشنهاد من در آن زمان این بود که دو هفته توقف درگیری برای کمک های بشردوستانه صورت گیرد که در آن زمان بتوانیم فضای سیاسی را فراهم کنیم و همزمان کمک های بشردوستانه برای میلیون ها یمنی صورت گیرد.

بان کی مون گفت: من همواره گفتم مسأله یمن راه حل نظامی ندارد. فقط یک راه حل وجود دارد و آن هم گفت‌وگو و از طریق مسالمت‌آمیز است. من بار دیگر از طرف‌های یمنی می‌خواهم فورا خشونت را متوقف کنند و پای میز گفت‌وگو بازگردند. سازمان ملل متحد در حال تلاش برای این کار است. فرستاده ویژه من همچنان درباره توقف درگیری به خاطر کمک های بشردوستانه خوشبین است. ما سخت در حال تلاش در این زمینه هستیم.

Author

About Author