ایجاد نمایندگی سیاسی افغانستان در یونان

 12498939_10208324810533896_445022000_nوزارت امور خارجه افغانستان با یونان توافق کرده است که نمایندگی سیاسی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در آتن پایتخت یونان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «حکمت خلیل کرزی»، معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان با «پتروس مورویدوس» رئیس عمومی امور سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری یونان، در کابل دیدار کرد.

 همچنین در این دیدار موافقتنامه ایجاد نمایندگی سیاسی میان دو کشور توسط دوکتور «جمراد جمشید» رئیس شعبه چهارم سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و «پتروس مورویدوس» رئیس عمومی امور سیاسی وزارت امور خارجه یونان، امضاء شد.

 معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار ابراز امیدواری نمود که سفر آقای «مورویدوس» به کابل و امضای موافقتنامه ایجاد نمایندگی سیاسی میان دو کشور فرصت های بیشتر را برای گسترش روابط دوستانه و همکاری های دوجانبه میان افغانستان و یونان فراهم سازد.

آقای کرزی با اشاره به روابط دوستانه تاریخی میان دو کشور، از همکاری های ارزنده یونان در راستای تأمین امنیت و ثبات و انکشاف در افغانستان ابراز سپاس نموده، افزود که ایجاد نمایندگی سیاسی افغانستان در آتن، ضمن رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در آن کشور به عنوان مهمترین اولویت، زمینه را برای گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف مساعد خواهد ساخت.

همچنین «مورویدوس» از ادامه همکاری های یونان با افغانستان اطمینان داد و گفت: اعطای بورس های تحصیلی از جانب آن کشور برای محصلین افغان در رشته باستان شناسی در سال روان میلادی از سر گرفته خواهد شد و ضمناً یونان می تواند در عرصه آموزش ماین پاکی با افغانستان همکاری کند.

Author

About Author