انتقاد از افزایش ناامنی ها، استقبال از گفتگوها

images__stories__jadi94__shora e ali harasaat 1-6شورای عالی احزاب جهادی و ملی ضمن افتتاح دفتر مرکزی شان در کابل، از افزایش ناامنی در کشور انتقاد کرده و حضور حزب اسلامی در گفتگوهای صلح را مفید دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر رسمی شورای عالی احزاب جهادی و ملی، قبل از ظهر امروز (۱۵حمل) در کابل افتتاح شد.

با این شورا همزمان با افتتاح دفتر رسمی شان، با نشر اعلامیه ای از گفتگوهای صلح حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار استقبال کرده و افزایش ناامنی در کشور را نگران کننده دانست.

در بخشی از این اعلامیه آمده است :«شورای عالی احزاب از گفتگو با حزب اسلامی استقبال می کند و خواهان صلحی عادلانه و سرتاسری در کشور است.»

شورای عالی احزاب در اعلامیه شان از هر تلاش برای صلح در کشور استقبال کرده و از شورشیان طالب نیز خواسته است تا به روند گفتگوهای بین الافغانی صلح بپیوندند.

رهبران شورای عالی احزاب معتقد هستند که حکومت وحدت ملی نیز باید میکانیزمی موفق و کارا برای گفتگوهای صلح تهیه کرده و محوریت این گفتگوها را نیز به شورای عالی صلح واگذار کند.

این شورا با انتقاد از ادامه کار سرپرست ها در ادارات دولتی، استعفاهای اخیر را نگران کننده دانسته و از دولت نیز می خواهند تا به این روند رسیده گی نماید.

در عین حال، شورای احزاب توزیع سلاح توسط شماری از مقام ها در برخی ولایت ها و مناطق کشور را غیرقانونی دانست.

این در حالی است که گفته می شود شماری از افراد بانفوذ، در شماری از ولایت ها به دنبال تقویت نیروهای مردمی بوده و اقدام به مسلح ساختن این افراد دارند.

Author

About Author