امریکا قصد قطع روابط با پاکستان را ندارد

جان-کربیجان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری گفت که کشور قصد ندارد که روابط خود با اسلام آباد را قطع کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است اگر پاکستان قصد داشته باشد جنگنده های «اف ۱۶» را از چین خریداری کند ما اعتراضی به این تصمیم اسلام آباد نداریم.

به گفته وی پاکستان کشوری مستقل است و امریکا به تصمیم پاکستان احترام می گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد که روابط  ایالات متحده امریکا با پاکستان دارای اهمیت ویژه ای است و کشورش از اقدامات پاکستان در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته برخی نمایندگان کنگره امریکا با طرح فروش جنگنده های «اف ۱۶» به پاکستان مخالفت به عمل آوردند و اعلام کردند: اگر پاکستان قصد خرید این جنگنده ها را دارد باید تمام هزینه خرید آن را خود متقبل شود.

دولت اوباما در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که بخشی از هزینه خرید جنگنده های «اف ۱۶» توسط پاکستان را خود به عهده خواهد گرفت که این طرح با مخالفت شدید نمایندگان کنگره امریکا روبرو شد.

آنها بر این باورند که پاکستان با تمام گروههای تروریستی بطور یکسان مبارزه نمی کند و امکان دارد که این جنگنده ها را بر علیه هند بکار گیرد.

Author

About Author