نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

امارات پس از کشته شدن۴۵ سربازش، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

resized_497658_885-500x333امارات متده عربی در پی کشته شدن ۴۵ نظامی این کشور در حملات موشکی روز جمعه ارتش یمن به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در «مارب»، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت امارات اعلام کرده است که پرچم‌های این کشور را به حالت نیمه افراشته درمی‌آورد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات، اعلام کرد شمار نظامیانش که روز جمعه در یمن کشته شدند به ۴۵ نفر رسیده است. این آمار ابتدا ۲۲ نفر اعلام شد ولی ۲۳ نفر از زخمی‌ها در اثر وخامت حال، جان خود را از دست دادند.

«انور قرقاقش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات تأکید کرد که اصابت موشک زمین به زمین باعث انفجار در انبار مهمات نیروهای ائتلاف در منطقه «صافر» در ولایت مارب یمن شده است.

طبق اعلام یک مقام امنیتی در یمن، ارتش و نیروهای مردمی این کشور با شلیک موشک بالستیک «توشکا» به یک پایگاه نظامی در منطقه صافر در ولایت مارب، مقادیری از تجهیزات و موترهای نظامی امارات را منهدم کردند.

هلاکت دست‌کم ۴۵ نظامی اماراتی در یمن، واکنش شماری از سران و روسای کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را به دنبال داشت.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، «محمد بن نایف» و «محمد بن سلمان» ولیعهد و جانشین ولیعهد سعودی در تماس‌هایی با «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی مرگ نظامیان آن در یمن را تسلیت گفتند.

همزمان، رژیم بحرین نیز، روز جمعه از کشته شدن ۵ نظامی این کشور در عملیاتی در مرزهای جنوبی عربستان سعودی خبر داد.

«عیسی الحمادی» وزیر اطلاع‌رسانی بحرین با اعلام این خبر، افزود یمن به مشارکت خود در ائتلاف سعودی برای بمباران یمن، متعهد است.

عربستان سعودی به همراه شماری از کشورهای عربی در چارچوبی ائتلافی نظامی از مدتی به این طرف بمباران سنگین را در مناطق مختلف یمن با هدف آنچه که مقابله پیشروی جنبش «انصارالله» و بازگرداندن مشروعیت به این کشور، خوانده بودند، آغاز کرده‌اند.

Author

خروج از نسخه موبایل