افغانستان در صدر برنامه های وارسا

20160708_2_1040x585دومین روز نشست سران سازمان ناتو در وارسا، به صورت عمده به افغانستان و مسایل مربوط به کشور اختصاص خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست سران کشورهای عضو پیمان اتلانتیک شمالی، روز گذشته در وارسا پایتخت پولند برگزار شده و امروز (۱۹سرطان) دومین و آخرین روز این نشست است.

مقام ها در ناتو می گویند که نشست امروزی به صورت اختصاصی به افغانستان ارتباط دارد و در مورد ادامه و گسترش کمک های نظامی آن سازمان با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ از مسایل مهم شامل بحث آن می‌ باشد.

این نشست برای کمک هاى نظامى جهان با افغانستان و تمویل و تقویت نیروهای افغان، اهمیت فوق العاده ای برای کشور دارد.

قرار است در این نشست، ماموریت آموزش نیروهاى امنیتى و دفاعى افغانستان برای یک سال دیگر (تا ختم سال ٢٠١٧) تمدید شود.

گزارش ها حاکی از آن است که قرار است در نشست امروز وارسا، ۱۵میلیارد دالر امریکایى تا سال ۲۰۲۰ میلادى به منظور تجهیز و تمویل نیروهای امینتی افغان تعهد صورت گیرد.

در این نشست که مقام های عالی رتبه ۲۸ کشور عضو و ۱۴ کشور همکار ناتو و برخى کشورهای دیگر شرکت کرده اند؛ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور سخنرانی خواهد داشت.

رئیس جمهور غنی روى وعده هاى افغانستان و جامعه جهانى در ارتباط به تامین صلح و مبارزه با مواد مخدر و دهشت افگنى که از خواست هاى مردم افغانستان است،ت صحبت خواهد کرد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی همراه با هیئتی به شمول صلاح ‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، دگرجنرال عبدالله حبیبی وزیر دفاع ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر، داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور در امور زیربنایى، عبدالسلام رحیمی رییس عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری، نادر نادری مشاور ارشد رئیس جمهور و محمد هارون چخانسوری سخنگوی رئیس جمهور در این نشست حضور دارند.

Author

About Author