افشای رسمی وابستگی مؤسسات و انجمنهای خیریه ترکیه به میت

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی حکمی خطاب به هاکان فیدان(رئیس میت) دستور داده تا برای ایجاد تعامل

11667028_919216808139440_1062071114_nرجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی حکمی خطاب به هاکان فیدان(رئیس میت) دستور داده تا برای ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر با نهاد های دولتی، پایگاه ها وارکان مختلف ستاد مشترک ارتش؛ اقدام به تشکیل جلسه استراتژیک وبرنامه ریزی با مقامات ارشد و متخصصین پایگاه های اطلاعاتی – عملیاتی نیروی زمینی ارتش نماید. و از ظرفیتهای اطلاعاتی و نظامی برون مرزی در راستای اهداف منافع جمهوری ترکیه استفاده نماید.

در این حکم برنامه ریزی استراتژیک برای مدیریت و سازماندهی اقدامات برون مرزی سازمان ها و انجمن هایی مانند”SADAT”، “TIKA”،”ASSAM” و””ihh تاکید شده است.

بواسطه این حکم که موجب افزایش اختیارات سرویس اطلاعاتی ترکیه خواهد شد هاکان فیدان محور اصلی عملیات در خارج کشور محسوب شده و ارتش مکلف به تبعیت از وی خواهد شد.

سازمان ها و مؤسسات یاد شده با پوشش تحقیقاتی، مطالعاتی و خیریه با هدف برقراری ارتباط با جریانات اسلامی راه اندازی شده و روابط تنگاتنگی با برخی ازسازمانهای آزادیخواه، اسلامی و جهادی و حتی القاعده برقرار نموده اند.

برخی از شبکه های این سازمان ها در چین و لیبی به اتهام جذب نیرو و اعزام آنها به ترکیه جهت پیوستن به داعش دستگیر و محاکمه شده اند.

Author

About Author