اشرف غنی هیاتی را جهت بررسی وضعیت قندوز توظیف کرد

غنی هیات قندوزمحمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی دیداری با بزرگان و متنفذین ولایت قندوز، هیات حقیقت یاب را برای بررسی وضعیت آن ولایت توظیف نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی گفته که به مقامات و مسئولین در تمام سطوح دستور داده است تا به هیات حقیقت یاب همکاری همه جانبه نمایند.

هیات فوق العاده که در ترکیب آن امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی، غلام فاروق وردک وزیر پیشین معارف، فضل کریم ایماق، ایوب رفیقی و ابدال الله محمدی شامل می باشند، موظف شده است تا با آزادی کامل تمام جوانب حادثه اخیر ولایت قندوز را به صورت واضح و بی طرفانه مورد بررسی قرار دهد.

آقای غنی گفت که هیات مذکور نظر به تجارب که دارند گزارش واضح و همه جانبه را به مردم و دولت ارائه کند تا بدانیم که در کندز چه واقع گردید، چگونه اصلاحات آورده شود و از این تجربه در آینده چگونه استفاده صورت گیرد.

رئیس جمهور اطمینان داده گفت که عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی در تمام ولایات شمال شرق تا زمانی ادامه خواهد یافت که آن ولایات از وجود گروه های تروریستی پاکسازی گردد.

وی گفت که نمایندگان مردم در شورای ملی و شورا های ولایتی باید در زمینه انسجام مردمی و ایجاد فضای مثبت و واقعبینانه تلاش کنند.

رئیس جمهور در مورد بیجا شدگان ولایت قندوز گفته که دولت مصمم تا تمام شرایط را بخاطر برگشت دوباره آنها به محلات شان مساعد سازد و هیات های دیگری را نیز در زمینه احیای خدمات اساسی مانند آب و برق و سرک ها به آن ولایت اعزام می نماید.

رئیس جمهور غنی با اشاره بر اینکه پولیس ملی به سلاح خفیفه تجهیز شده، گفت که در هفته آینده طرز تجهیز پولیس ملی را با مشورهء وکلا و سایر بزرگان کشور، تغییر می دهیم.

رئیس جمهور از بزرگان کشور بخصوص ولایت کندز خواست تا در زمینه جلب و جذب در صفوف اردو و پولیس کشور همکاری نمایند و اطمینان داد که دولت تمام امکانات لازم را برای منسوبین جدید نیروهای امنیتی در اختیار دارد.

در این دیدار عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه نیز صحبت کرده، گفت که عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بر علاوه  شهر کندز در سراسر آن ولایت انجام شود.

وی از برنامه های دولت بخاطر رسیدگی به وضعیت بیجا شدگان تشکری کرده، گفت که دولت باید بخاطر رفع نیازمندی های مردم ولایت کندز، اقدامات بیشتر را روی دست گیرد.

Author

About Author