اشرف غنی: برای آزادی ۱۹ گروگان هیچ مجرمی رها نشده است

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان هر گونه معامله ای را از سوی حکومت برای رهایی ۱۹ تن از شهروندان کشور رد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان هر گونه معامله ای را از سوی حکومت برای رهایی ۱۹ تن از شهروندان کشور رد و گفته است در مقابل آزادی ۱۹ فرد ربوده شده هیچ مجرمی رها نشده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از جمله ۳۱ تن از شهروندان ربوده شده هزاره بدست طالبان؛ ۱۹ نفر از آنان روز گذشته در منطقه “پاطو” از مربوطات ولسوالی جاغوری ولایت غزنی به مقامات محلی تحویل داده شدند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آنست که در بدل رهایی نوزده نفر از مسافرین ربوده شده، دولت افغانستان ۲۲ تن از شورشیان ترکتبار را از زندان های این کشور آزاد کرده است.

با این حال رییس غنی در واکنش به آزادی ۱۹ گروگان، گفته است که دولت برای آزادی این افراد هیچ معامله‌ای پولی و یا هم فردی که جرم او در نهادهای قضایی افغانستان ثابت شده باشد، مبادله نشده است.

آقای غنی در کنفرانس خبری موضوع تبادله شورشیان برای رهایی این نوزده نفر را رد کرد و تاکید کرد که “سیاست دولت” مبادله افراد مجرم با گروگانها نیست و نخواهد بود.

محمد اشرف غنی، می‌گوید که برای آزادی دوازده گروگان دیگر، گفت‌وگوها با دقت ادامه خواهد یافت تا به گفته او، این افراد نیز بدون این که آسیبی به آنان رسانده شود، آزاد شوند.

همچنین رییس جمهورغنی در واکنش به انتقادهای فعالان مدنی و شهروندان مبنی بر سکوت استراتژیک و کم کاری دولت در قبال آزادی گروگان‌ها، گفت: “این حادثه به ما آموخت تا در چنین مواردی با تدبیر و حوصله عمل کنیم”.

در دوماه گذشته، فعالان مدنی و مردم در شماری از ولایات، بارها دست به حرکت‌های اعتراضی زدند و از خاموشی دولت در قبال آزادی گروگان‌ها انتقاد کردند اما آقای غنی گفت که خاموشی دولت در این مدت، به معنی تعهد بوده نه عدم توجه.

Author

About Author