از حملات در مراسم نماز عید در بلخ جلوگیری شد

12957423_894578603984399_4793259058386673745_oمؤظفین امنیت ملی با کشف یک مرکز ساخت و ساز ماین های مختلف النوع طالبان مسلح در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، از حملات انتحاری و انفجاری در مراسم نماز عید در مساجد بلخ جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه ریاست امنیت ملی، این مرکز ساخت و ساز ماین در یک عملیات ویژه از قریه رباط ولسوالی چمتال کشف شده است.

در خبرنامه آمده است که در پیوند به این قضیه، دو تن ماهرین ساخت ماین بنام های محراب الدین فرزند نور محمد و  محمد عوض فرزند عبدالسلام بازداشت شده است.

گفته می شود که از این مرکز، ۱۲ کیلوگرام مواد انفجاریه نوعTNT ، نایتریتس سالت، مقداری باروت، دو عدد بم دستی معه فیوز، ۲۰ عدد کپسول خود ساخت انفجاریه، یک عدد تخت ریموت کنترول، شش سیت مبایل نوکیا و مقداری وسایل ساخت و ساز ماین های مختلف النوع که از آن در ساخت و ساز ماین استفاده بعمل می آمد، بدست آمده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که طالبان مسلح قصد داشتند تا با استفاده از ماین های متذکره حملات تروریستی را در ایام عید سعید فطر در مساجد مزدحم ولایت بلخ انجام دهند که از این اعمال جلوگیری شد.

Author

About Author