ادیب فهیم معاون ریاست عمومی امنیت ملی رسما آغاز به کار کرد

ادیب فهیم پسر مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم به حیث معاون اول ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان رسما آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای ادیب روز دو شنبه (۱۱ جوزا) توسط دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و با حضور مقامات عالی رتبه نظامی، به کارمندان ریاست عمومی امنیت ملی معرفی شد.

همچنین اجمل حبید “عابدی” سخنگوی قبلی محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به حیث معاون پالیسی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان تعیین شده است.

این دو مقام ریاست عمومی امنیت ملی بر اساس پیشنهاد رهبری این ریاست، توسط ریاست جمهوری اسلامی افغانستان تعیین شده اند.

ادیب فهیم فرزند مرحوم مارشال محمد قسیم فهیم؛ دیپلمات و سیاست‌مدار جوان، در سال ۱۳۶۴ متولد شد، او به درجه لیسانس از رشته حقوق و روابط بین المللی دانشگاه امریکایی شارجه امارات متحده عربی فارغ شده و دورۀ ماستری را در رشته اداره و پالیسی عامه بدست آورد.

آقای فهیم در سال ۱۳۸۹ به عنوان معاون ریاست پالیسی و نظارت در دفتر شواری امنیت ملی کار می کرد و در اواسط سال ۱۳۹۰ به عنوان معاون ریاست امور اقتصادی وزارت امور خارجه توظیف و در سال ۱۳۹۲ به حیث رئیس ریاست دوم سیاسی وزارت خارجه کشور تعیین و ایفای وظیفه نموده است.

همچنین اجمل عبید«عابدی»؛ به حیث رئیس عامل تلویزیون آریا، مدیریت رهبری برنامه آموزش های مدنی برای اداره انکشافی ایالات متحده امریکا و متخصص امور رسانه یی در سازمان ملل متحد، استاد افتخاری در دانشگاه کابل، و سخنگوی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان ایفای وظیفه کرده اند.

او به حیث فعال جامعه مدنی زمینه را جهت تدویر برنامه های آموزشی متعددی در آسیا و اروپا در رابطه به دموکراسی، حقوق بشر و انتخابات در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ میلادی فراهم نموده است.

Author

About Author