ادامه جنگ طالبان مسلح در ماه رمضان

19abdullahرئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی معتقد است که طالبان مسلح در ماه مبارک رمضان هم برخلاف تمامی اصول و موازین دینی به جنگ و دشمنی با مردم و انجام عملیات بزدلانه انتحاری ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، امروز با انتشار پیامی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود که تامین امنیت در اولویت برنامه های حکومت قرار دارد.

عبدالله گفت که نیروهای امنیتی برای دفاع از نوامیس ملی و تامین حاکمیت ملی در سراسر افغانستان در مقابل طالبان و تروریست ها در حال جنگ و دفاع از وطن هستند.

وی اظهار داشت که برخلاف تمامی اصول و موازین دینی، طالبان مسلح در ماه مبارک رمضان نیز به جنگ، درگیری و عملیات بزدلانه انتحاری ادامه خواهد داد.

این در حالی است که طالبان مسلح، بارها به درخواست های متعدد افغانستان و برخی از کشورهای دیگر جهان برای گفتگو با دولت و سهیم شدن در عرصه قدرت سیاسی پاسخ رد داده اند.

از سوی دیگر، داکتر عبدالله در پیام خود نوشته است :«امسال مردم کشور در حالی به استقبال رمضان می ‌روند که افغانستان با وجود دشواری ‌ها و مشکلات، برخلاف آمال تروریست ها، به سمت ثبات گام برمی دارند و دشمنان در میدان های نبرد شکست خورده اند و طرح های بزرگ اقتصادی و عمرانی در سطح ملی و منطقه ای در حال عملی شدن است.

افتتاح بند سلما، بزرگترین سد برق – آبی افغانستان روز شنبه گذشته با هزینه ۳۰۰ میلیون دالر توسط هند ساخته شد و نام آن، به بند دوستی افغانستان ـ هند تغییر یافت.

بنا بر تصمیم و اعلام دادگاه عالی کشور، امروز (۱۷جوزا) اول ماه مبارک رمضان است.

Author

About Author