اتهام وارده علیه حامدکرزی واقعیت ندارد

32A5C882-8164-4774-8B60-145DBE48B19B_mw1024_s_nایمل فیضی سخنگوی حامدکرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان، اتهامات تازه پولیس لوگر علیه آقای کرزی را بی اساس خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقامات امنیتی در ولایت لوگر مدعی شده اند که حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور به آنان دستور داده بود که به مرکز آموزشی طالبان در این ولایت حمله نکنند.

با این حال سخنگوی حامدکرزی، با بی اساس خواندن این اتهامات گفته است که اگر آقای کرزی به نیروهای افغان دستور داده بود از حمله به مرکز عملیاتی و آموزشی طالبان در لوگر بپرهیزند، این موضوع در افغانستان پنهان نمی ماند.

ایمیل فیضی گفته که رییس جمهور با وجود اینکه در افغانستان فرمانده کل نیروهای مسلح است؛ مستقیما دستور عملیات یا انجام نشدن عملیات را نمی دهد.

او معتقد است که اگر چنین فرمانی صادر شده بود، نمی توانست ۱۳ سال در کشوری مثل افغانستان پنهان بماند.

به گفته آقای فیضی؛ اگر رییس جمهور چنین دستوری صادر کرده بود، قطعا مقامات بلندپایه نهادهای امنیتی و دفاعی از جمله وزارت دفاع، وزارت امور داخله و اداره امنیت ملی از آن مطلع می شدند.

وی تاکید کرده است اگر ادعاها در مورد فرمان آقای کرزی درست باشد؛ وزیران مربوطه می بایست شواهد آن را ارایه کنند.

گفتنی است که جنرال داوود احمدی فرمانده پولیس لوگر با اعلام خبر انهدام یک مرکز عملیاتی و آموزشی طالبان در منطقه زرغون‌شهر این ولایت، مدعی شده بود که پیش از این آقای کرزی مانع انجام عملیات علیه این مرکز شده بود.


Author

About Author