ائتلاف سعودی دیشب بار دیگر شهر عدن و لحج را بمباران کرد

نیروی هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی شب گذشته تا صبح امروز(دوشنبه) مواضع انصارالله یمن را در عدن و لحج، ولایت های جنوبی این کشور،

81634449-6498632نیروی هوایی ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی شب گذشته تا صبح امروز(دوشنبه) مواضع انصارالله یمن را در عدن و لحج، ولایت های جنوبی این کشور، بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حالی که آتش بس پیشنهادی سازمان ملل که قرار بود از روز شنبه آغاز شود، به هیچ وجه محقق نشده است، یکی از مسئولان نظامی وفادار به عبد ربه منصور هادی،رئیس جمهور فراری یمن، گفت هواپیماهای ائتلاف عربستان چندین موضع نیروهای انصارالله را در حومه شمالی عدن، دومین شهر یمن، بمباران کردند.

به گفته وی ، این مواضع در محلات کجولا ، بساتین ، ریبات و صبر  قرار دارند.

موترهای نظامی انصارالله در خور مکسر در مرکز عدن هم هدف این حملات قرار گرفتند.

این منبع افزود ،پایگاه هوایی العناد در ولایت لحج که در کنترل نیروهای انصار الله و متحدان آنها یعنی نظامیان وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن، است، سه بار هدف این حملات هوایی قرار گرفت.

یکی از مسئولان این ولایت گفت در این منطقه ۶ تن از نیروهای انصارالله در انفجار ماین کنار جاده‌ای کشته شدند.

از سوی دیگر ،فضل حسن، از نظامیان وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن، گفت ۱۱ تن از نیروهای انصارالله و ۶ تن از نیروهای وفادار به رئیس جمهور فراری ،در نبردهای شدید روز یکشنبه در راس عمران ، در غرب عدن، کشته شدند.

وی روز یکشنبه گفت نیروهای وفادار به رئیس جمهور فراری کنترل این منطقه راهبردی را در دست دارند که مشرف به جاده مواصلاتی عدن به تنگه باب المندب است.

به گفته وی این نیروها پس از دریافت تجهیزات نظامی جدیدی مثل موترهای زرهی از ائتلاف عربستان، توانستند این منطقه را به کنترل خود درآورند .

Author

About Author