آتش بس ۴۸ ساعته در حلب برقرار شد

9CBF29FB-C5D8-4B8B-91EB-92A96CA782E5_mw1024_s_nفرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که آتش بس ۴۸ ساعته در حلب از ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه به وقت دمشق برقرار می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه تروریستی النصره و تروریست های وابسته، در چند روز گذشته مناطق مسکونی شهرحلب را با صدها موشک و راکت هدف قراردادند.

منازل شهروندان، مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستان ها از اصلی ترین اهداف تروریست ها بود.

روز سه شنبه در موشکباران بیمارستان زنان و زایمان الضبیط شهر حلب ۱۰ نفر کشته شدند.

در حملات ۱۰ روز گذشته تروریست ها به شهر حلب تاکنون ۱۴۶ نفر کشته و هزار و ۱۰۳ تن دیگر زخمی شدند.

۵۲ تن از این کشته ها کودک، ۳۳ زن و ۶۱ نفر مرد بودند و درمیان زخمی ها نیز ۴۳۲ کودک، ۳۵۶ زن و ۳۱۵ مرد دیده می شود.

این در حالی است که ساعتی پیش وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن و مسکو به توافقی برای گسترش آتش بس در سوریه از جمله شهر حلب دست یافته اند.

چندین گروه تروریستی در این شهر که در ۳۵۰ کلیومتری دمشق قرار دارد جمع شده اند و هر کدام بخشی از این شهر را تحت کنترل دارند. در حالی که جنگ میان این گروه ها در جریان است، ارتش سوریه با حمایت روسیه برای پاکسازی این شهر با این گروه ها در حال مبارزه و جنگ است. از سوی دیگر رایزنی ها برای حل بحران از طریق سیاسی جریان دارد. روسیه و آمریکا با هم در تماس هستند و دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز مدام به این کشور و آن کشور سفر می کند.

وقتی هیات ریاض میز مذاکرات ژنو را ترک کرد، آتش جنگ بالا گرفت، گویا آتش بسی که در سوریه جریان داشت و مذاکراتی که برای آن در ژنو صورت می گرفت تنها وقفه ای کوتاه برای تجدید قوای تروریست ها و حامیانشان بود

Author

About Author