نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

کمیسیون مستقل انتخابات به هیات وزارت داخله همکاری نکرد

وزارت امورداخله، در باره چگونگی تقلب و اتهامی که از سوی جنرال ظاهر فرمانده پولیس کابل به ضیاالحق امرخیل رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات وارد گردیده بود، بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله گفته است که پس از  آن که فرمانده پولیس کابل، رییس دارالانشای کمسیون انتخابات را به انتقال غیر قانونی مواد حساس انتخاباتی متهم کرد، این وزارت هیأتی را به تاریخ ۲۵ جوزا توظیف نمود تا از نزدیک با مسوولان کمسیون انتخابات موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

وزارت داخله تاکید کرده که کمیسیون مستقل انتخابات از پذیرفتن هیأت وزارت امور داخله برای تحقیق در این مورد، امتناع ورزیده است.

براساس این بیانیه مسوولان کمیسیون انتخابات به هیأت موظف وزارت امور داخله استدلال کردند که اتهام وارد شده به رییس دارالانشای کمیسیون از سوی فرمانده پولیس کابل، به کمیسیون شکایت های انتخاباتی محول می گردد تا از آن طریق مورد رسیدگی قرار گیرد.

وزارت امور داخله در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و از چگونگی توظیف هیأت یاد شده نیز رسانه های کشور را آگاه ساخته است.

در این بیانیه وزارت داخله آمده است که در حال حاضر نیز این وزارت آمادگی دارد که در صورت ضرورت با هر مرجعی که در این مورد تحقیق نماید، همکاری همه جانبه داشته باشد.

Author

خروج از نسخه موبایل