نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

پنج هزار بیجا شده داخلی در جوزجان؛ در تهدید سرمای زمستان

اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند، بالاتر از ۵ هزار خانواده از اثر جنگ و نا امنی درین ولایت از خانه های شان بیجا شده اند و با نزدیک شدن فصل زمستان اکنون آنان مشکلات زیادی روبر استند.

حلیمه صدف کریمی عضوی شورای ولایتی جوزجان در گفتگو به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در جریان ۶ ماه اخیر بالاتر از ۵ هزار خانواده در اثر جنگ و نا امنی درین ولایت بیجا شده اند و اکنون این خانواده ها بدون سرپناه به سر می‌برند.

بانو کریمی می‌گوید، تنها ۲ هزار و ۵ صد خانواده این بیجا شده گان باشنده گان ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه استند.

وی علاوه کرد، شماری ازین خانواده ها در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، ولایت های فاریاب، سرپل و بلخ مهاجر شده اند و بنابر نداشتن سرپناه، مواد خوراکی و البسه های زمستانی به شدت به مشکل روبرو استند.

فیض الله سادات ریس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت جوزجان می‌گوید، برای بیش از ۲ هزار خانواده این بیجا شده گان پول نقد، مواد غذایی و غیر غذایی توزیع گردیده است.

آقای سادات می‌افزاید، خانواده های بیجا شده که از طریق مؤسسات امداد رسان و کمیته حوادث این ولایت کمک دریافت کرده اند تعداد شان به ۲۱۲۴ خانواده می‌رسد.

وی می‌گوید، هنوز روند سروی بیجا شده ها ادامه دارد؛ اما وی نا امنی در بعضی ساحات را چالش در برابر سروی کننده گان عنوان می‌کند.

اعضای شورای ولایتی جوزجان و بیجا شده گان درین ولایت کمک های توزیع شده را ناچیز می¬خوانند و از حکومت می‌خواهند که آنان را قبل از رسیدن فصل سرمای زمستان کمک های لازم نماید.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

خروج از نسخه موبایل