نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

وزیران خارجه ایران و افغانستان در سازمان ملل دیدار کرد

عصر روز جمعه به وقت نیویارک در مقر سازمان ملل وزیران خارجه ایران و افغانستان با هم دیدار کردند و روی موضوعات مختلف صحبت کردند.

به گزاش خبرگزاری خاورمیانه، در جریان این دیدار، دو طرف از روند گسترش مناسبات و همکاری های نزدیک و دوستانه تهران – کابل در زمینه های مختلف ابراز رضایت کردند، محمدجواد ظریف در این دیدار روابط دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان را بسیار نزدیک و مستحکم توصیف و آمادگی ایران را برای هر نوع همکاری با کشورمان اعلام کرد.

وی، با سرنوشت ساز توصیف کردن، سال ۲۰۱۴ در افغانستان با توجه به خروج نیروهای خارجی و برگزاری انتخابات در این کشور، ابراز امیدواری کرد، که این سال توام با خیر و برکت برای مردم افغانستان باشد، ظریف با اشاره به اینکه در هر کجا که خود افغانستانی ها امور امنیتی را بدست گرفته‌اند، معضلات امنیتی حل شده است، تصریح کرد: ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم.

زلمی رسول وزیر امور خارجه کشورمان، نیز در این دیدار گفت: ایران همواره یار و همراه ما بوده است و به ویژه در سال های اخیر هیچگاه روابط دو کشور به این خوبی نبوده است، وی با تشریح آخرین تحولات در افغانستان و روند سیاسی و امنیتی کشور، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ماست و دوستی ما و ایران قویتر خواهد شد.

در این دیدار زلمی رسول، از ظریف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

Author

خروج از نسخه موبایل