نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

تهداب گذاری یک پارک تفریحی جدید در کابل

شهرداری کابل یک پارک جدید تفریحی را به ماحت ۵ هزار ۳۵۳ متر مربع در ناحیه یازدهم این شهر تهداب گذاری کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، میدان فوتبال، زمین بازی اطفال، وسایل بازی اطفال، ساحه سبز و پیاده روهای پخته در داخل پارک ودیوار احاطه از جزییات اساسی پارک سیدال ناصری میباشند.

همچنین با حفر چاه عمیق در میان پارک سیتسم آبیاری نیز در داخل پارک نصب میشود تا از آبیاری با تانکر و یا پایپ های بیرونی بی نیاز باشد و درعین حال کمبودی آب نیزمشکل آفرین نگردد.

انجنیرخوژمن علومی معین خدماتی شهری شهرداری کابل گفت:« پارک سیدال ناصری به هزینه ۹۷ هزار دالر امریکایی به مدت شش ماه آینده اعمار و در دسترس مردم محل قرار خواهد گرفت».

به گفته وی، این هزینه از سوی  USAID موسسه انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا پرداخت می شود ولی از هم اکنون مشخص است که برای اکمال پروژه کافی نخواهدبود، بنا براین شهرداری متباقی هزینه را خود پرداخت میکند.

علومی در ادامه صحبت هایش افزود:« تا کنون ۲۲ پارک براثر تلاش های شهرداری کابل در شهرکابل اعمارشده وبه بهره برداری رسیده اند و۱۴ پارک دیگر نیززیرکاراند. شهرداری کابل تلاش دارد که برنامه سبز ساختن شهرکابل را ادامه دهد».

غلام محمد باشنده محل تلاش های وبرنامه های انکشافی شهرداری کابل را مورد ستایش قرار داده گفت که طی سال های اخیر در بخشی از زمین که قرار است به پارک تبدیل گردد نزدیک به ۱۰۰ اصله درخت غرس کرده است واین درختان از هم اکنون از طرف او به شهرداری وقف این پارک میباشند.

آقای غلام محمد خان همکاری مردم با شهرداری را تنها راه موفقیت تعریف کرده در ادامه صحبت هایش وعده سپرد:« من در سال آینده خورشیدی با هم آهنگی شهرداری ۳۵۰ اصله درخت مثمر وغیر مثمر دیگر نیز به هزینه شخصی در گوشه وکنار پارک غرس خواهم کرد».

در همین حال شمار دیگر از باشنده های ناحیه یازدهم از کمبود جدی آب شکایت کرده از منابع مسئول میخواهند که هر چه زدوتر به مشکلات این محل رسیدگی نمایند.

Author

خروج از نسخه موبایل