نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

اعلامیه ایتلاف بزرگ ملی افغانستان به مناسبت پایان مهلت دو هفته ای به حکومت وحدت ملی

بنام خداوند بزرگ
ایتلاف بزرگ ملی افغانستان با تشریک مساعی احزاب و جریان‌های تأثیر گزار ملی برای جلو گیری از بحران و بر گزاری انتخابات عادلانه و شفاف، طرح اصلاحی را که شامل بایومتریک رای دهندگان در روز انتخابات و عملی نمودن سیستم ام دی آر و نظارت احزاب و جریان‌های سیاسی از روند انتخابات بود، و این موضوع در زمستان سال گذشته برای حکومت و کمیسیون انتخابات ارایه شده بود و اخیراً ائتلاف بزرگ ملی جهت تحقق این طرح دو هفته به حکومت فرصت داده بود.

اما حکومت و کمیسیون انتخابات هرگز به خواست‌های بر حق ائتلاف بزرگ ملی، احزاب و جریان‌های سیاسی توجه نکردند و از سوی هم جامعه جهانی نیز با مسله انتخابات با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی بر خورد کرد.

و حال کمیسیون انتخابات با سپری شدن مدت تعین شده، با همان ساز کارهای تقلب گرایانه، برگه‌های رای‌دهی را به چاپ فرستاده و از تمکین به برگزاری انتخابات سالم سر باز زده است. هر چند ما میدانیم که بقای سیاسی تیم حاکم در لاک تقلب و مهندسی انتخابات نهفته است، اما نباید برای بقای ذلت بار در قدرت، دموکراسی را ترور و مردم سالاری را دفن کرد.

بی‌گمان برگزاری انتخابات با ثبت نام‌های پر از تقلب و سیستم بحران زا و متروک و عدم نظارت احزاب از روند انتخابات افغانستان را به لبه تباهی سوق داده و در آن صورت مدیریت بحران بر آمده از تقلب ، از توان همه طرف ها بیرون خواهد شد.

و با کمال تأسف در تاریخ ۳ سنبله ۱۳۹۷ حوالی ساعت ۳:۳۰ نصف شب گارنیزیون و نیروهای امنیتی، هجوم گسترده و ظالمانه را بالای خیمه های تحصن معترضان آغاز کردند و اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز را با بیرحمی تمام بر هم زدند و خسارات زیادی را به مردم وارد کردند. ائتلاف بزرگ ملی حمله ظالمانه و ضد دموکراتیک دیشب را به شدت محکوم می‌نماید و خواهان تعقیب و مجازات عاملان این قضیه می‌باشد.

بنآ ائتلاف بزرگ ملی افغانستان بر علاوه حمایت از اعلامیه احزاب، جریان‌ها و شخصیت‌های تأثر گزار ملی در رابطه به انتخابات پارلمانی، بالای مواضع قبلی خود تاکید کرده و با تحرکات و اقدامات حق طلبانه و نافرمانی‌های مدنی دروازه‌های تقلب را بسته و مانع حاکم شدن تقلب بر سرنوشت مردم افغانستان خواهد شد و اجازه بازی به حیات سیاسی ملت افغانستان رابه تیم حاکم نخواهد داد.
قابل تذکر است، ایتلاف بزرگ ملی با تشریک مساعی دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی‌، سر از تاریخ سوم سنبله ۱۳۹۷ در مرکز ولایات کشور نا فرمانی‌های مدنی را شروع و برای دفاع از حیات سیاسی افغانستان در کنار ملت، با عزم راسخ ایستاده و از هر گونه تلاش جهت جلوگیری از مهندسی انتخابات برنامه ریزی شده و مدون دریغ نخواهد کرد.
ومن الله توفیق
ایتلاف بزرگ ملی افغانستان

Author

خروج از نسخه موبایل