نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

یک مفتی اهل سنت عراق از نقش ایران در منطقه ابراز قدردانی کرد

شیخ مهدی الصمیدعی در گفت و گویی به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروزه جایگاه بسیار بزرگی در جهان عرب و اسلام دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رسانه‌های عراق،  شیخ مهدی الصمیدعی ضمن این‌که از نقش ایران در بازی‌های سیاسی منطقه ابراز قدردانی کرد گفت « برغم سختی ها و جنگ، امروزه بحمدالله ثبات به نام جمهوری اسلامی تبدیل شده است. پیشرفت ها و توسعه در سطوح مختلف داخلی و خارجی آغاز شده است و این ها همه ثمره و نتیجه انقلاب اسلامی است .»

در ادامه شیخ مهدی گفت ایران با وجود تحریم های خارجی و اقدامات مداوم قدرت های بزرگ جهانی برای دخالت در امور این کشور، گام های بزرگی در راه عمران و پیشرفت برداشته است.

شیخ صمیدعی همچنان گفت ایران بزرگترین نقش را در حمایت از فلسطین و جنبش های آزادیبخش جهان داشته است و هم از مقاومت حزب الله لبنان و هم از مقاومت اسلامی فلسطین حمایت کرد و این حمایت حتی به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه گسترش یافت.

این مفتی بزرگ اهل سنت عراق افزود امروزه هیچ خبری یا گزارش رسانه ای درباره موفقیت ها و پیروزی های ملت های عرب نمی بینیم که (نقش) جمهوری اسلامی ایران در آن برجسته و عنوان این اخبار نباشد.

این در حالیست که ایران از جمع کشورهای است که منافع ملی خود را خارج از مرزهای خود ترسیم کرده است و مقابل گروه تروریستی داعش در سوریه ایستاد شد، که همین ایستادگی سبب ناکامی این گروه تروریستی شد.

Author

خروج از نسخه موبایل