پولیس ترکیه وزیر صحت عامه داعش را بازداشت کرد

پولیس ترکیه یکی از اعضای گروه تروریستی داعش را بنام کفاح بشیر حسین که وزیر صحت عامه داعش بود با ۱۳ تن دیگر در عملیاتی امنیتی در ولایت شانلی اورفا در جنوب این کشور بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، منابع امنیتی اعلام کردند این عملیات توسط تیم مبارزه با تروریسم و اداره امنیت ملی ولایت “شانلی اورفا” انجام شده و بر اساس اطلاعاتی مبنی بر عبور گروهی از داعشی‌ها از جمله برخی فرماندهان و مسئولان آنها از سوریه به سمت اراضی ترکیه با کمک قاچاق‌چیان، اجرا شد.

آناتولی مدعی شده است: نفوذ گروه یاد شده به اراضی ترکیه با اطلاع و کمک سه گروه کرد یعنی حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک)، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک که از نظر ترکیه هر دو گروه تروریستی محسوب می‌شوند انجام شده است.

به گفته منابع امنیتی ترکیه، افراد بازداشت شده شامل هفت الجزایری، دو سوری، دو عراقی، یک هالندی، یک شهروند انگلیسی مراکشی الاصل و یک مصری بودند.

کفاح بشیر حسین در جریان تحقیقات اعتراف کرد که مسئول “وزارت صحت عامه” داعش و یکی از بنیانگذاران داعش است و شش تا هفت فرمانده دیگر زیر نظر او فعالیت می‌کردند.

بشیر حسین اذعان کرده که او یکی از بنیانگذاران گروه توحید و جهاد در سال ۲۰۰۴ در عراق است و در فعالیت‌های القاعده در عراق مشارکت داشته است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *