اردوغان برای دومین بار در انتخابات ترکیه پیروز شد

نخسیتن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه پس از تصویب قانون اساسی جدید در ترکیه بامداد روز گذشته آغاز شد و با پیروزی اردوغان در این انتخابات به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، رسانه های ترکیه گزارش داده اند آخرین آمارهای منتشر شده نشان میدهد که رجب طیب اردوغان به بدست آوردن ۹۵ آراء توانست به یک دوره ۵ ساله دیگر به ریاست جمهوری ترکیه برسد.

گفته میشود رقیب اصلی او محرم اینجه از حزب مخالف اش با کسب ۳۱ درصد آرا  درجایگاه دوم قرار گرفت، صلاح الدین دمیرتاش و دیگران به ترتیب در مقام های سوم و چهارم قرار گرفتند.

اردوغان در ساعت های آخر دیروز مقابل رسانه ها با اشاره به قطعی شدن پیروزی اش در انتخابات  از هوادارانش که موجب پیروزی دوباره اش در انتخابات شدند تشکر کرد و افزود که حضور ۹۰ درصدی مردم ترکیه در این انتخابات درس بزرگ دیموکراسی مردم ترکیه برای جهانیان است.

رجب طیب اردوغان در حالی به پیروزی رسید که برگزاری این انتخابات را قبل از زمان موعودش تعین کرد و رقبایش با استفاده از این فرصت میخواستند مانع دست یابی دوباره وی به ریاست جمهوری کشور ترکیه شوند اما برخلاف انتظارشان اردوغان با حمایت سراسری مردمش و گرفتن ۹۵ درصد آرا به پیروزی رسید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *