افزایش استفاده گوشت خر در مصر

با نزدیک شدن عید قربان کشتن خر و بسته بندی گوشت های آن در مصر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از سایت «هافینگتون پست عربی»، این تجارت از نظر اسلام حرام است؛ اما از اوایل سال ۲۰۱۶ در تمام ولایات مصر رواج پیدا کرده است.

آمارهای وزارت امور داخله مصر نشان می دهد که این اداره در فبروری ۲۰۱۶، ۲۰۰ کیلوگرام گوشت و ۶۷ عدد پوست خر را در شهر سمالوط ولایت المنیا در جنوب مصر ضبط کرد.

همچنین این اداره در یکی از برنامه ها به نام «موائد الرحمن» که مخصوص افطاری دادن به روزه داران فقیر بود در شهر «کرداسه» ولایت «جیزه» لاشه سه خر را به دست آورد.

این اداره ۱۳۳ کیلوگرام گوشت خر را در ماه های جولای و اگست ضبط کرده است.

در همین حال، یکی از مسوولین وزارت زراعت مصر گفته است که از جنوری ۲۰۱۶ تا جون همین سال، شورای خدمات وترنری ۴۵۰ هزار و ۲۷۶ کیلوگرام گوشت غیر قابل استفاده برای انسان ها را خارج از کشتارگاه و دور از نظارت وترنری ذبح کرده است.

از سویی هم، داکتر حنان قرنی، رئیس وترنری ولایت جیزه می گوید :«هدف از کشتن خر تنها استفاده از گوشت آن نیست؛ بلکه آنان می خواهند سود کلانی را از فروختن پوست این حیوان به دست بیاورند.»

به گفته وی، قیمت هر پوست خر، ۷۰۰ جنیه (واحد پول مصر) می باشد.

وی افزود امکان دارد که گوشت این خرها به فابریکه های ساسچ فرستاده شود.

داکتر حنان گفت: کشور مصر برای عاملین این کار مجازات خفیفی را در نظر گرفته است و حداکثر مجازات آن زندان و جریمه نقدی ۱۰ هزار پوند یا ۸۰۰ دالر می باشد.

Author

About Author

1 thought on “افزایش استفاده گوشت خر در مصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *