هزاران مهاجر به سمت مرزهای امریکا حرکت کردند

پس از اعلام وعده‌ های رئیس‌ جمهور منتخب امریکا برای تغییر سیاست ‌های سختگیرانه مهاجرت، هزاران مهاجر از بخش های دیگر قاره امریکا به ویژه هندوراس در حال رساندن خود به مکزیک و سپس مرز امریکا هستند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «جو بایدن» درباره کنار گذاشتن اغلب سیاست‌ های مهاجرتی ترامپ تصمیم های تازه گرفته است.

همین امر باعث شده تا شمار زیادی از مهاجرین از هُندوراس راهی امریکا شدند.

گروه مدافع حقوق مهاجران ( Sin Fronterasمردم بدون مرز) و شبکه «فاکس نیوز» گزارش داده اند که این مهاجرین انتظار دارند دولت بایدن از آنها استقبال گرم‌ تری نسبت به دولت در حال خروج ترامپ داشته باشد.

مقام های گواتمالا اعلام کرده که این کاروان مهاجرین شامل حدود ۹ هزار مهاجر هندوراسی است که از مرز گواتمالا و نیروهای مرزی این کشور عبور کرده و وارد خاک آن شده ‌اند.

این مهاجران که از فقر، خشونت گروه‌ های تروریستی و پیامدهای فاجعه‌ های اخیر جوی در هندوراس می ‌گریزند، اغلب با پای پیاده و امکانات کم سفر می‌ کنند و قصد دارند ابتدا از مرز مکزیک بگذرند و خود را به مرز امریکا برسانند.

جو بایدن گفته قصد دارد به سیاست ‌های مهاجرتی سختگیرانه ترامپ مانند بازداشت‌ های طولانی، جدا کردن خانواده ‌ها و تامین بودجه دیوار مرزی میان امریکا و مکزیک پایان دهد و سیاست‌ های دوره «باراک اوباما» را احیا کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *