محمد بن سلمان رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با یک مجله گفت است که من معتقدم، هر مردمی، در هر جایی، حق دارند در کشور امن خودشان زندگی کنند. من اعتقاد دارم که فلسطینی ها و اسرائیلی ها حق دارند که سرزمین خودشان را داشته باشند. اما ما باید توافق صلحی داشته باشیم تا ثبات برای هر فردی تضمین شده و روابطی عادی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از آتلانتیک بن سلمان در مصاحبه با این مجله گفته است که کشور ما «عربستان سعودی» مشکلی با یهودیان ندارد.

بن سلمان همچنان در سفر که به آمریکا داشت گفته است که اسرائیل در مقایسه با وسعتش یک اقتصاد بزرگ و رو به رشد است. البته که ما منافع مشترک زیادی با اسرائیل داریم و اگر صلحی برقرار شود، سود زیادی میان اسرائیل و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و کشورهایی مانند مصر و اردن ایجاد می شود.

بن سلمان در حالی از روابط اقتصادی با رژیم اسرائیل صحبت می‌کند که چهار ماه پیش ترامپ رییس جمهور آمریکا قدس را پایتخت اسرائیل اعلام کرد.

در همین حال عربستان اخیرا برای اولین بار حریم هوایی خود را برای پرواز مستقیم شرکت هندی ایر ایندیا به تل آویو باز کرد. در هفتاد سال گذشته حریم هوایی عربستان سعودی بر روی پرواز های رژیم اسرائیل و همچنین سایر شرکت های هوایی خارجی که به سوی سرزمین های اشغالی پرواز می کردند، بسته بود.

این گفته های بن سلمان در حالی صورت می گیرد که در چند روز گذشته ارتش رژیم اسرائیل عامل کشتن دها فلسطینی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *