کشته و زخمی شده ۱۴۰ تروریست طالب در فاریاب

مقامات محلی ولایت فاریاب خبر داده اند که نیروی های اردوی ملی در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب ۹۰ تن از تروریستان طالب را کشته و ۵۰ تن دیگر را زخمی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب گفت نیروهای اردوی ملی که روز گذشته به کمین گروه طالبان مواجه شده بود با افراد طالبان درگیر شده و ۹۰ تن آنان را به قتل رسانیده و ۵۰ تن درگیر را زخمی کرده اند.

بر بنیاد گفته های رییس شورای ولایتی فاریاب در این درگیری ۳۰ تن از نیروی های اردوی ملی کشته و زخمی و ۲۵ تن دیگر  توسط طالبان اسیر گرفته شده است.

از سوی هم رحمانی افزود که در نتیجه این درگیری ۶ عراده تانک نوع هاموی، ۸ عراده رینجر و یک عدد توپ نوع “دی سی” به دست گروه طالبان افتاده است.

در همین حال این عضوی شورای ولایتی فاریاب علت وارد شدن تلفات به نیروی های اردوی ملی را تاخیر  نیروی های خارجی برای سرکوب تروریستان طالبان عنوان میکند.

این در حالی است که یک کاروان ۳۵۰ نفری نیروهای اردوی ملی روز گذشته پس از آن که کمپ نظامی در ولسوالی غورماچ را ترک کرده و به سمت ولسوالی قیصار در حرکت بودند به کمین گروه تروریستی طالبان مواجه شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *