شرکت آمریکایی بلک واتر، مهمان ناخوانده یمن

3b7a08a145134ed19138739feca1b89bعربستان در هفت ماه تجاوز به یمن با وجود آنکه از هیچ جنایتی فروگزار نکرده اما تاکنون نتوانسته است به اهداف خود برسد. این کشور نه تنها نتوانسته منصورهادی رئیس جمهور فراری و خالد البحاح نخست وزیر فراری یمن را به این کشور بازگرداند بلکه مرزهای جنوبی خود نیز عرصه فعالیت انقلابیون یمنی شده و ده ها پایگاه نظامی سعودی تاکنون تحت کنترل انصارالله و ارتش یمن درآمده اند.

این شکست های پی در پی باعث شده است تا عربستان چاره ای دیگر بیندیشد. سعودی ها در این مسیر اقدام به استخدام مزدور از سودان روی آورده و اخیرا نیز نظامیانی از کلمبیا اجاره کرده اند. اما ظاهرا این مسئله فراتر از یک ارتش اجاره ای است و پای شرکت جنایتکار بلک واتر در میان است. گفته می شود مزدوران شرکت بلک واتر تحت پوشش سربازان کلمبیایی وارد یمن خواهند شد . اخیرا رسانه کلمبیایی«ال‌تیمپو» در گزارشی اعلام کرد که بیش از ٨٠٠ نیروی نظامی کلمبیایی در حمایت از حملات تهاجمی عربستان و متحدان این کشور علیه یمن طی ماه‌های آینده وارد «صنعا» (پایتخت یمن) خواهند شد.

کلمبیا مرکز مهمی در جذب نیروهای بلک واتر و آموزش آنها به شمار می رود زیرا آمریکا در کلمبیا نفوذ دارد و بسیاری، کلمبیا را اسرائیلِ آمریکای لاتین توصیف می کنند .   بلک واتر نخستین سازمان تروریستی در جهان است که مزدور وارد می کند و ارتش ویژه و جوخه های ترور تشکیل داده است و بیش از ٢٧٠٠ سرباز و ناوگانی از هواپیما دارد و شعار عملیات رزمی بلک واتر آن است که «‌ بکش سپس مطمئن شو آیا دشمن بوده است یا خیر».

بلک واتر یک سازمان امنیتی و نظامی است و به نظامیانش بر اساس تدابیر قانونی اتخاذ شده در دولت سابق آمریکا، مصونیت قانونی در برابر هرگونه پیگرد قضایی احتمالی داده است و نقش آن در پی اشغال عراق از سوی آمریکا نمایان شد که نظامیانش، جنایات هولناکی را علیه عراقی‌ها به‌ویژه در فلوجه مرتکب شدند، این شرکت آمریکایی همچنین تاریخ بسیار سیاهی در افغانستان دارد .

ورود این شرکت بدنام به یمن نشان دهنده این است که آل سعود به دنبال آن است که به هر قیمتی خود را از باتلاق یمن نجات دهد. قطعا ورود نیروهای سرتاپا مسلح بلک واتر فاجعه فلوجه را تکرار خواهد کرد.

لازم به ذکر است که عربستان در ماه های اخیر با چالش های زیادی مواجه شده است. این کشور در جنگ یمن میلیاردها دالر هزینه کرده و به هیچ موفقیتی نرسیده است و کاهش قیمت نفت نیز فشار زیادی بر این کشور وارد کرده به صورتی که روزنامه ایندیپندنت اعلام کرده است که عربستان تا سال ٢٠٢٠ ورشکسته خواهد شد. شکاف بین شاهزاده های سعودی نیز مزید بر علت شده و این کشور را دچار ناامنی اقتصادی و سیاسی کرده است. عربستان اکنون به نقطه ای رسیده است که آدمکش برای یمن انتخاب می کند و این امر می تواند چهره تخریب شده این کشور در میان مسلمانان را بیش از پیش تخریب کند. چرا که هیچ انسان مسلمانی نیست که جنایت های بلک واتر در عراق و افغانستان را از یاد ببرد و براین اساس باید منتظر فجایع انسانی زیادی در یمن بود.

Author

About Author