۴۵ طالب و ۳ فرمانده مشهور آنان در شاهراه غزنی – قندهار کشته شدند

150104233801_afghan_security_forces_640x360_afp_nocreditمقام های محلی ولایت غزنی می گویند که شب گذشته ۴۵ تن به شمول سه فرمانده مشهور گروه طالبان در مسیره شاهراه غزنی – قندهار کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در چند نقطه غزنی رخ داده و تلفات زیاد به طالبان وارد شده است.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی می گوید که طالبان پس آنکه در حمله بالای شهر غزنی شکست خورند، بیشترین تمرکز جنگ را طی سه روز گذشته در شاهراه غزنی- قندهار کرده اند.

به گفته وی، از دو روز به این طرف جنگ میان نیروهای امنیتی و تروریستان طالب در ساحات اسفنده، شهباز، نوغی، نانی، ملانوح، ولسوالی قره باغ و مقر این ولایت جریان دارد.

اوگفته است که نیروهای خاص کمکی قطعات کماندو و ضربتی از نیمه های شب گذشته غافلگیرانه در محلات دشمن جابجا شده و نقاط کلیدی شاهراه را در اختیار گرفتند.

وی افزوده است که جنگ از نیمه های شب در ساحات شاهراه غزنی – قندهار شدت پیداکرده دشمن با جمع آوری نیرو از ولسوالی اندر و خوگانی در صدد باز پس گیری محلات است.

معاون والی غزنی خاطرنشان کرد که در جریان برخورد های شب گذشته بیش از ۴۵ تن از شورشیان طالب به شمول “ملا عبدالرحمن واغظ، ملا اوبوس و قومندان مخلص کشته و ملا شیر آغا و قومندان عاکف به شدت زخمی شده اند.

گفتنی است که برای روحیه دادن به نیروهای درگیر در جنگ، جنرال امین الله امرخیل فرمانده جدید پولیس غزنی، والی و اعضای شورای ولایتی عملا در خط مقدم جنگ حضور دارند و شاهراه هم به زودی باز خواهد شد.

Author

About Author