کمیته ی گزینش جشنواره فیلم مهرگان به کار خود پایان داد

کمیته ی گزینش فیلم های نخستین جشنواره فیلم مهرگان با انتخاب ۴۶ فیلم برای بخش های مسابقه و خارج از مسابقه  پس از دو هفته، شب سه شنبه ۲۶ عقرب به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مسوولان آکادمی هنر، این کمیته که در تاریخ ۱۵ عقرب تشکیل شده بود در طول دو هفته ۱۱۰ فیلم را ارزیابی نموده و ۴۶ فیلم مستند و داستانی را برای نمایش انتخاب کردند که از میان این ۴۶ فیلم ، ۲۷ فیلم برای بدست آوردن جایزه های نقدی و تندیس جشنواره در بخش مسابقه باهم رقابت خواهند کرد.

گفتنی‌است که مجموع فیلم‌های رسیده به دبیرخانه ی جشنواره ۱۴۷ فیلم است که پس از بازبینی اولیه ۱۱۰ تای آنها به مرحله ی گزینش راه یافته و توسط کمیته ی گزینش و برای بخش های مسابقه، خارج از مسابقه و بخش مهمان انتخاب شدند.

عزیز دلدار (هنرپیشه و مدرس سینما در دانشگاه کابل)، محمد مروج زاده (فیلمساز)، رضا یمک (عکاس و مستند ساز) اعضای اصلی کمیته ی گزینش نخستینجشنواره فیلم مهرگان بودند.

این جشنواره با مدیریت آکادمی هنر و علوم سینمایی و حمایت مالی بنیاد مهرگان، ۲۲ جدی با مراسم ویژه در تالار اصلی مرکز فرهنگی فرانسه افتتاح می شود و جشن پایانی آن پنجشنبه ۲۶ جدی تعیین شده است.

نخستین جشنواره فیلم مهرگان را، مرکز فرهنگی فرانسه، روزنامه جامعه ی باز، مؤسسه آمو مدیا، افغان فیلم، دانشگاه کابل و مؤسسه مستندسازان افغانستان به عنوان نهادهای همکار، همراهی می کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *