نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

گروه تروریستی داعش، قزاق ها را کافر خطاب کرد

روزنامه (وریمیا) چاپ آلماتای قزاقستان نوشت: گروه تروریستی داعش مردم این کشور را کافر خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته روزنامه ی وریمیا، عمر سیمایف امیر خودخوانده ی داعش برای ایالت قزاقستان، با تکفیر اقلییت های مذهبی در قزاقستان، در پیامی صوتی، اظهار داشت: عقیده ی ماتریدی ریشه در کفر و شرک دارد. کسانی که پس از سال ها جنایت علیه مسلمانان در قزاقستان، این اباطیل را به عنوان مذهب رسمی کشور معرفی می کنند شایسته ی سوزاندن هستند.

وی همچنین دولت نورسلطان نظربایف را از اقدامات «جهادی» سازمان تروریستی برحذر داشت و افزود: مجاهدان دولت اسلامی بیعت خود را با امیر ابوبکر بغدادی علنی کرده و آمادگی خود را برای برافراشتن پرچم امارت اسلامی ابراز داشته اند.

دکتر آیدوس ساریم، استاد علوم سیاسی دانشگاه نظربایف،نگرانی خود را ازگسترش تروریسم درآ سیای مرکزی ابراز داشت و افزود: «اعلام جهاد درقزاقستان موجب تحریک وفاداران سازمان تروریستی داعش برای ارعاب اقلیتهای قومی و مذهبی شده و از سویی دیگر به عنوان یک تهدید امنیتی، نهاده ای دولتی قزاقستان را هدف خود قرار خواهد داد.

در همین زمینه،سخنگوی وزارت خارجه ی قزاقستان از نیروگیری حداقل ۸۰۰ شهروند قزاق توسط داعش و ارسال آنان از طریق خاک ترکیه برای گسترش دایره ی درگیریها در سوریه و عراق خبر داد. وی همچنین دولت رجب طیب اردوغان را متهم به اهمال از مسئولیت خود درقبال کنترل مرزهای کشور نمود.

Author

خروج از نسخه موبایل