سوء استفاده رژیم اسرائیل از حوادث تروریستی در اروپا

471288_183600525104588_852018140_oپس از مواجه اتحادیه اروپا با سیل پناهجویان و وقوع حوادث تروریستی در برخی شهرهای اروپایی نظیر بروکسل و پاریس،‌ شرکت‌های تسلیحات نظامی اسرائیلی، قصد دارند از شرایط موجود بهره جسته و محصولات بیشتری را به اروپایی‌ها بفروشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طیف وسیعی از شرکت‌های اسرائیلی اکنون در حال فروش تجهیزاتی همانند: وسایل ارتباط جمعی منسجم با سیستم‌های ترکیب شده با سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات و مجهز به سیستم‌های بازدارنده، ابزار کشنده و مهلک برای نیروهای مداخله ویژه؛ ابزاری از قبیل روبات‌های پیشرفته و وسایل نقلیه بدون سرنشین با قابلیت گشودن آتش که قادر به پوشش ویژه مرزها پس از هجوم موج پناهندگان به اروپا است.

اکنون و پس از سالیان متمادی که بودجه دفاعی در کشورهای اروپایی کاهش یافته بود، این روند تغییر یافته و علائم آن به خوبی در صادرات محصولات نظامی اسرائیل، در سال ۲۰۱۵، مشهود است. اواسط سال گذشته ، مدیران اجرایی در صنعت محصولات نظامی رژیم‌صهیونیستی و برخی از مقامات وزارت دفاع این رژیم، درباره کاهش صادرات ۱۰ ساله‌، ابراز نگرانی می‌نمودند. اما پس از هجوم سیل مهاجران و حملات تروریستی در فرانسه، به نظر می‌رسد این روند تغییر کرده و مثل همیشه این شرکت‌های اسرائیلی هستند که از چنین شرایطی سود می‌برند. مدیران شرکت‌های اسرائیلی مانند شرکت «البیت سیستم»، شرکت IAI، شرکت رافائل، شرکت صنایع نظامی اسرائیل (IMI) و … از این وضعیت بسیار خشنود هستند و ابراز رضایت می‌کنند.

این وضعیت چهره صادارات محصولات نظامی رژیم‌صهیونیستی را در اواخر سال ۲۰۱۵، تغییر داد و میزان درآمد از این بخش که پیش‌بینی می‌شد با کاهش روبه‌رو شود، نسبت به دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ افزایشی ۱۰۰ میلیون دالری را تجربه کرد.

http://www.globes.co.il/en/article-europe-looks-to-israeli-defense-cos-to

Author

About Author